نحوه اولویت‌بندی متقاضیان طرح فروش ایران‌خودرو

نحوه اولویت‌بندی متقاضیان طرح فروش ایران‌خودرو

پربازدیدترین این هفته:

هشدار مسئولیت سرمایه گذاری
دیگران در حال خواندن این صفحات هستند:

اشتراک گذاری این مطلب:

فهرست مطالب:

با موضوع “نحوه اولویت‌بندی متقاضیان طرح فروش ایران‌خودرو” در خدمتتان هستیم.

جزئیات طرح پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو چند روز پیش اعلام شد؛ این‌طور که مشخص است با حذف سامانه یکپارچه، اکنون متولی ثبت‌نام و بررسی احراز شرایط متقاضیان، شرکت خودروساز است و ثبت درخواست در سامانه، هیچ‌گونه حقی را برای متقاضی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش پارسینه به نقل از میزان، اوایل هفته جاری ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای نحوه ثبت درخواست خرید برخی از محصولات خود را اعلام کرد.

در این طرح پژو ۲۰۷ دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما و محصول جدید ری‌را عرضه می‌شود و در اطلاعیه جدید ایران‌خودرو ۲ خودرو برقی لونا GRE و FAW Bestune NAT نیز به خودرو‌های قابل عرضه اضافه شده است.

در زمان ثبت درخواست خرید، هر متقاضی می تواند حداکثر پنج محصول را به ترتیب مطلوبیت مورد نظر، انتخاب کند. از بین محصولات انتخاب شده، به ترتیب درخواست مشتری در فرآیند اولویت‌بندی هر خودرو شرکت داده می‌شود و در نهایت در صورت کسب امتیاز لازم تنها یک خودرو به عنوان درخواست نهایی مشتری منظور خواهد شد.

چه کسانی می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند؟

این طرح شامل متقاضیان عادی، مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مشمولان طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده است و ثبت درخواست در سامانه ikcosales.ir از ۲۴ مرداد تا یکم شهریور ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

براساس اخبار غیررسمی ظرفیت فروش جدید ایران‌خودرو حدود ۸۰ هزار خودرو است که از این تعداد ۴۰ هزار خودرو برای طرح جوانی جمعیت، ۱۶ هزار خودرو برای طرح فرسوده و ۲۴ هزار خودرو برای طرح عادی است.

حساب وکالتی فقط برای متقاضیان عادی

افتتاح حساب وکالتی به مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان، از الزامات شرکت در این طرح برای متقاضیان عادی است؛ با توجه به تاخیر در هماهنگی‌های لازم بین برخی بانک‌های عامل و سامانه در آماده‌سازی بستر حساب وکالتی و مسدودی حساب در روز اول (۲۱ مرداد)، مهلت تعیین شده برای وکالتی کردن و مسدودی حساب با اضافه شدن یک روز، تا پایان ساعت ۲۴ روز یک‌شنبه( ۲۸ مرداد) نزد بانک‌های عامل امکان‌پذیر است.

به همین نسبت، مهلت ثبت درخواست در سامانه ikcosales.ir از ۲۴ مرداد تا اول شهریور ۱۴۰۳ قابل انجام است.

متقاضیان طرح فرسوده نیز، آخرین مهلت ثبت‌نام در سایت ستاد نوسازی خودرو‌های فرسوده به نشانی WWW.NNHK.IR تا پایان ساعت ۲۴ یک‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ است.

همچنین بر اساس ضوابط، مبلغ موجود در حساب وکالتی متقاضی تا زمان انجام و اعلام اولویت‌بندی مسدود می‌شود.

بانک‌های عامل مجاز برای حساب وکالتی

متقاضیان می‌توانند در بانک‌های تجارت، صادرات، ملت، پارسیان، کارآفرین، سپه، شهر، اقتصاد نوین، رفاه کارگران، آینده، بانک‌های قرض‌الحسنه مهر ایران، ملی، سرمایه، پاسارگاد، رسالت، پست بانک، سینا، دی، گردشگری، کشاورزی، توسعه تعاون و موسسه اعتباری ملل افتتاح حساب وکالتی را انجام دهند.

شرط گواهینامه حذف شد؟

دارا بودن گواهینامه رانندگی یکی از شروط ثبت‌نام برای متقاضیان عادی در طرح ایران‌خودرو است این درحالی است که چندی پیش دیوان عدالت اداری بر ابطال پیش‌شرط دارا بودن گواهینامه رانندگی برای ثبت‌نام خودرو تاکید کرد، اما ایران‌خودرو در اطلاعیه خود در شرایط ثبت‌نام این دوره به دارا بودن گواهینامه رانندگی اشاره کرده است.

در این رابطه، ایران‌خودرو اعلام کرده که هنوز حذف گواهینامه به‌عنوان پیش‌شرط ثبت‌نام به این شرکت ابلاغ نشده است.

اولویت‌بندی و حذف متقاضیان بالاتر از ظرفیت تولید

تعداد ظرفیت در نظر گرفته‌شده برای اولویت‌بندی متقاضیان به میزان بخشی از ظرفیت تولید شرکت ایران‌خودرو تا پایان سال ۱۴۰۳ است، لذا متقاضیانی که اولویت آن‌ها بالاتر از ظرفیت تولید بوده و در خارج از صف تشکیل شده از اولویت‌های اعلام شده قرار گرفته‌اند، حذف شده و قابلیت ادامه فرآیند را نخواهند داشت.

در اطلاعیه ایران‌خودرو تاکید شده است که ثبت درخواست در سامانه، هیچ‌گونه حقی را برای متقاضی برای ثبت‌نام و دریافت خودرو ایجاد نمی‌کند و تعهد شرکت ایران خودرو صرفا پس از اعلام نتایج اولویت‌بندی و ورود متقاضی به مرحله دوم با فراخوان شرکت ایران‌خودرو و قطعی کردن ثبت‌نام، انعقاد قرارداد و واریز وجه به حساب شرکت ایران‌خودرو شکل می‌گیرد.

اولویت‌بندی بر اساس قرعه‌کشی انجام می‌شود؟

نکته مهم در طرح پیش‌فروش ایران‌خودرو این است که گویا با حذف سامانه یکپارچه مجددا اولویت‌بندی متقاضیان براساس قرعه‌کشی خواهد بود، این درحالی است که در اسفند ۱۴۰۱ اولین ثبت‌نام در سامانه فروش یکپارچه خودرو کلید خورد و تمامی متقاضیانی که شرایطشان احراز شد در لیست انتظار تحویل خودرو قرار گرفتند.

اینجا می تونی سوالاتت رو بپرسی یا نظرت رو با ما در میون بگذاری:

29 پاسخ

  1. سلام و وقت بخیر اگر امکان وکالتی کردن و ثبت نام خودرو را تمدید کنید تا افراد غیر مرفه هم توانایی جور کردن داشته باشند.لطفا ⚘️⚘️🙏

  2. پس ما رفتیم این همه خودمونو به آب و آتیش زدیم پول جور کردیم احتمال داره حذف بشیم همون سامانه یکپارچه بهتر بود حداقل بعد یکی دوسال ماشینمونو میداد ضرر و زیان ما بر گردن کیه اگر حذف بشیم

    1. عزیز دل بالاتر گفته ۲۴هزار ماشین این طرح ماشین برای متقاضیان عادی داره و تا پنجشنبه گذشته ۳میلیون نفر ثبت نام کردن
      حالا خودتون یه نسبت بگیرین به ازای هر چند نفر به ماشین در میاد
      اصلا چرا ثبت نام میکنین ؟
      من خودم یه هایما طرح یک‌پارچه دارم تابستان ۱۴۰۳ به ایران خودرو زنگ زدم گفتن که ماشین نداریم و هنوز اولویت های بهار ۱۴۰۳ رو هم فراخوان نکردیم
      داداش همش سرکاریه

      1. میگن کشور اول منطقه هستیم ، در کجای دنیا برای خرید ماشین باید تو قرعه کشی ثبت نام کنی ، تازه بعد یکسال میگن این ماشین رو نداریم بجاش یه ماشین دیگه با ۱۵۰ تومن پول اضافی میدن. طرح جوانی جمعیت هم شده بازار حواله فروشان ، کاسبی خوبی برای عده ای جور کردند. مصرف کنندگان واقعی مجبورند با پرداخت ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومن پول اضافی از این افراد حواله بخرند.

  3. سلام
    تو یک اطلاعیه زمان وکالتی شدن را تا دوشنبه اعلام شده و تا ۲ شهریور جهت انتخاب

  4. ما که طلای خانم رو فروختیم تا این پول رو جور کردیم حالا اگه حذف بشیم با کلی ضرر هم نمیتونیم اون طلا رو بخریم. باید مثل قبل زمان دریافت خودرو رو قرعه‌کشی کنن و نه خود خودرو

  5. باز قرعه کشی باز عده ای خاص بقیه هم هیچ.باز حذف گواهینامه را ه را برای دلالان باز شده پس ما قشر ضعیف وکارگر چی. طرف گواهینامه نداره چجوری میخوای ماشین بهش بدید فردا اگربدون گواهینامه آمد داخل جاده خانواده ای بیچاره کرد چی

  6. لطفا داشتن گواهینامه اجباری باشه چون دلالها میتونن از این موقعیت سوء استفاده کنن همچنین مهلت دریافت وجه رو زیاد کنین چون اقشار متوسط و ضعیف نمیتونن با این سرعت تکمیل وجه کنن از جمله خودم که مجبور شدم ماشین مدل پائین خودمو بفروشم ولی با این سرعت نقد نمیشه

    1. با برداشتن شرط گواهینامه و نداشتن پلاک فعال معلوم شد ملت سر کار هستند میخواستن یه سری پول از یه سری بازارا خارج بشه که موفق شدن ،نیت صاحب خودرو شدن مصرف کننده نیست

  7. سلام
    شرط گواهینامه برداشت بشه
    به همه بر اساس قرعه کشی خودرو تعلق بگیره حالا یکی الویت زودتر یکی دیرتر

  8. با حذف شرایط داشتن گواهینامه دست دلال ها برای ورود باز شد دلال ها چون پول تو دستشون هستش به اسم هر کسی میتونن ثبت نام کنن

  9. آیا کسانی که دارای دو پلاک فعال یکی تاکسی ودیگر سواری شخصی هستند ولی عمرشون بیش از پنج سال هستش میتونه ثبت نام کنه

  10. من در طرح یک پارچه سایپا خرداد ۱۴۰۲ ثبت نام کردم و برام شاهین با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۳ اختصاص یافت میتونم در این طرح جدید ایرانخودرو ثبت نام کنم

  11. سلام لطفا طرح اقساطی بگذارید. برای کسی که ماهی هشت نه تومن درآمد داره، جور کردن همین ۲۳۰ میلیون تومنش هم خون به جگر میشه. دیگه اینکه همشو بعدا یکجا بخواد بده؟! واقعا…

  12. من هیچ حرفی ندارم. جز اینکه التماس کنم؛
    انسان مسئول در ایران‌خودرو تلاش کنید نهایت عدالت را در حق انسان همنوع خودت رعایت کنید. مبادا به نفع یه دلال شرط حذف گواهینامه رو لحاظ کنید. حذف گواهینامه از یه طرف رعایت عدالت هست اما از طرف دیگر دلال بیشترین سوء استفاده را خواهد کرد.

  13. وقتی شرط گواهینامه حذف شد باید همه میفهمیدن که هدف دادن خودرو نیست بلکه جمع کردن پولهای مردم و یک قرعه کشی سر کاریست.

  14. با سلام ان شاءالله طرح فرسوده خودرو شرایط مردم رو در نظر داشته باشه از جمله قسطی بودن که شرایط برای تمامی مردم دارای خودرو فرسوده که فاقد ایمنی در جاده به علت ۲۰ سال کار ، مصرف سوخت بیشتر و آ لایندگی که منجر به انتشار رادیکال های آزاد(سرطان زا)و… خواهدشد .لازم به ذکر است دارنده خودرو فرسوده توانایی مالی داشت خودرو صفر یا چند سال کار نقدی می گرفت پس نتیجه می گیریم دارندگان این نوع خودروها به علت تورم درآمد پایین توانایی پرداخت مبلغ اقساط بالاتر از ۵ میلیون تومان را ندارند به امید اینکه دولت سلامت مردم و ایمنی را به هر مسائل دیگری ترجیح دهد و منافع ملت قربانی برخی مسائل نشود.

  15. با سلام خدمت مسئولین محترم قرعه کشی ایران خودرو.یک خواهش ازتون دارم لطفا اونایی که بیش از ۴۰ بار در قرعه کشی شرکت کرده و قبول نشدن رو با افرادی که قبل‌تر برنده شده و مجددا ثبت نام کردن یا با افرادی که کمتر از ۴۰ بار ثبت نام کردن رو یکجا قرعه کشی نکنین…لطفا در قرعه کشی جنبه انصاف رو در نظر بگیرین..ممنون میشم

  16. کسی میدونه با این پنج انتخاب نحوه قرعه کشی چطوریه؟
    متقاضی 207 زیاد هست. اگر یک انتخاب بود میتونستی با انتخاب گزینه های دیگر شانس برنده شدن را بالا ببری
    ولی الان با این پنج انتخاب کسی میدونه تخصیص خودرو چطوریه؟ یعنی کسی 207 انتخاب نکنه گزینه های کم طرفدار را انتخاب کنه شانسش بیشتر خواهد بود یا نه فرقی نخواهد کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *