وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری کی واریز میشود؟| زمان ثبت نام جدید وام ضروری بازنشستگان کشوری+ ورود سریع به ثبت نام وام با این لینک

وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری کی واریز میشود؟| زمان ثبت نام جدید وام ضروری بازنشستگان کشوری+ ورود سریع به ثبت نام وام با این لینک

پربازدیدترین این هفته:

هشدار مسئولیت سرمایه گذاری
دیگران در حال خواندن این صفحات هستند:

اشتراک گذاری این مطلب:

فهرست مطالب:

با موضوع “وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری کی واریز میشود؟| زمان ثبت نام جدید وام ضروری بازنشستگان کشوری+ ورود سریع به ثبت نام وام با این لینک” در خدمتتان هستیم.

نحوه ورود به سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری 1403 با جستجوی آدرس sabasrm.ir و انتخاب گزینه ورود به سامانه، سپس وارد کردن اطلاعاتی نظیر شماره حساب و شماره دفتر کل می باشد که مراحل آن در اندیشه معاصر ارائه شده است.

جهت اطلاع از آخرین و بروزترین اخبار بازنشستگان" کانال تلگرام اخبار بازنشستگان" را دنبال کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری کی واریز میشود؟و زمان ثبت نام جدید وام ضروری بازنشستگان کشوری بهمراه ورود سریع به ثبت نام وام با لینک، عنوان مهمترین مطالبی است که در اندیشه معاصر به آنها پرداخته می شود و هرآنچه دررابطه با وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری و زمان ثبت نام جدید وام ضروری بازنشستگان کشوری لازم باشد را در ادامه شرح خواهیم داد.

مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.

علاوه بر این موضوع برای دریافت این وام باید شرایط زیر را داشته باشید.

شرایط دریافت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری

برای دریافت وام متقاضی باید شرایط ویژه‌ای داشته باشند، از این ویژگی‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

تاریخ عقد رسمی باید پس از تاریخ ۱۳۹۸/۱/۱ باشد.

حقوق دریافت متقاضی حداقل باید ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال باشد.

تسهیلات فقط به ازدواج اولیه فرزند تعلق می‌گیرد.

در صورتی که هم مادر و هم پدر بازنشسته باشند، فقط یه وام به فرزند تعلق می‌گیرد.

در صورتی ۲ فرزند می‌توانند از این نوع وام استفاده کنند که هم مادر و هم پدر بازنشسته باشند. هر فرزند باید از یک دفتر کل وام بگیرد.

بازنسشتگان عزیزی که در دوره‌های قبلی این تسهیلات را اخذ نموده‌اند، در این دوره از وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری بهرمند نخواهند شد.

متقاضیانی که کمتر از یک سال از حکم بازنشستگی آن‌ها گذشته‌ است، مجاز به ثبت نام نیستند.

متقاضیانی که حکم ترمیم آن‌ها در سال جاری صادرنگردیده است، مجاز به ثبت نام نیستند.

مدارک لازم برای ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری

مدارک لازم برای ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان به شرح زیر است:

اسکن اصل مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی عروس و داماد)

اسکن اصل عقدنامه (صفحاتی که مشخصات زوجین در آن ثبت گردیده)

ارائه کد ملی، شماره همراه، شماره حساب و ارائه شماره دفتر کل (بازنشسته یا وظیفه بگیر)

نحوه ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری

برای ثبت نام وام ازدواج ویژه فرزندان بازنشستگان باید مراحل زیر را انجام داد:

ابتدا باید آدرس اینترنتی صندوق بازنشستگی کشور به نشانی eservices.cspf.ir را در مرورگر خود جستجو نمایید.

سپس از قسمت تسهیلات مالی بخش وام ازدواج را انتخاب کنید.

در انتهای صفحه جدید گزینه ثبت نام وام ازدواج را انتخاب نمایید.

در صفحه جدید نوع ورود را انتخاب کنید. نوع ورود به سه دسته (رمز ثابت، شناسایی دو عاملی و شناسایی سه عاملی) است.

پس از ورود فیلدهای خواسته شده را وارد نمایید.

شما به همین راحتی توانستید ثبت نام وام ازدواج خود را انجام دهید.

توجه: ثبت نام شما به منزله تایید و واریز نهایی مبلغ وام نیست و وام با توجه به شرایط متقاضی، تعداد وام دریافتی، اعتبارسنجی و غیره تعلق می‌گیرد.

از جمله شرایط ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری، این است که تاریخ عقدنامه از ۱۳۹۸/۰۱/۰۱ به بعد بوده و مدارک لازم از قبیل مدارک هویتی و اصل عقدنامه فراهم شود. زمان ثبت نام این وام، در هر دوره، توسط صندوق بازنشستگی کشوری، اعلام شده و در سایت آن، اطلاع رسانی می شود.

از جمله تسهیلاتی که به هنگام وقوع عقد ازدواج، به منظور حمایت مالی از زوجین به آن ها اعطا می شود، وام ازدواج می باشد. این وام از سوی نهادهای مختلف و عموما بانک ها؛ به متقاضیان ارائه گردیده که از جمله آن می توان به وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری اشاره نمود.

برای دریافت این وام، متقاضیان می بایست شرایط و مدارک لازم را فراهم نموده و در موعد مقرر، اقدام به ثبت نام و دریافت این وام نمایند. از آن جایی که عدم احراز ضوابط و تهیه اسناد مربوطه، موجب عدم تعلق وام به داوطلبان خواهد شد، افراد می بایست با جزئیات وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری آشنایی کامل داشته باشند.

از این رو، در اندیشه معاصر، قصد داریم، به این موضوع بپردازیم که شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به چه نحوی می باشد. سپس در خصوص فرم، زمان و نحوه پیگیری ثبت نام این وام صحبت خواهیم کرد و در انتها، به ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخته خواهد شد.

شرایط ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری

در راستای ارائه خدمات حمایتی به بازنشستگان، صندوق بازنشستگان کشوری با مشارکت بانک صادرات، وامی را تحت عنوان وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به متقاضیان اعطا می نماید. برای دریافت این وام، داوطلبان باید، شرایط ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری را رعایت نمایند. ضوابط نام نویسی و دریافت این وام به شرح زیر می باشد:

ارائه تسهیلات تنها به ازدواج اولیه فرزند (عروس/داماد) بازنشستگان و فرزند وظیفه بگیر (همسر) تعلق می گیرد. بنابراین به ازدواج دوم و … فرزندان افراد مذکور، وامی تعلق نخواهد گرفت.

فرزندان بازنشستگان کشوری باید، بعد از تاریخ (۱۳۹۸/۰۱/۰۱) ازدواج نمایند.

مبلغ وام سیصد و پنجاه میلیون ریال می باشد و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/ وظیفه دریافت می نماید، واریز خواهد شد.

بازنشستگان و موظفین (همسر) که در دوره های قبلی، نسبت به اخذ وام ازدواج مزبور اقدام نموده اند، امکان ثبت نام و بهره مندی از تسهیلات جاری را برای سایر فرزندان خود نخواهند داشت.

متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آن ها کمتر از یک سال گذشته و افرادی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نمی باشند.

در مواردی که از یک دفترکل وظیفه بگیری، بیش از یک همسر حقوق دریافت نمایند، فقط یکی از وراث وظیفه بگیر (همسر) و با رضایت وظیفه بگیر دیگر (همسر دیگر) می تواند از تسهیلات وام استفاده نماید. لذا سایر ورثه (همسر دیگر) می بایست پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی (همسر) اعلام نماید.

تکمیل و تایید مشخصات در سامانه تعهد وراث

حداقل حقوق خالص دریافتی در زمان ثبت نام مشمولین می بایست مبلغ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال باشد.

«بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود از حقوق وظیفه بگیری (همسر) نیز استفاده می نماید، صرفا یک فقره تسهیلات و تنها از یکی از دفترکل ها (ترجیحا از «دفتر کل بازنشستگی» خود) به فرزند ایشان پرداخت می گردد.

توجه به این نکته ضروری است که پرداخت اقساط وام به صورت ۳۶ ماهه با کارمزد سالیانه ۴ درصد می باشد و مبلغ آن نیز ۳۵ میلیون تومان تعیین شده است.

علاوه بر این، در صورتی که پدر و مادر هر دو مشترک صندوق باشند، تنها یک فقره تسهیلات ازدواج به فرزندان آن ها پرداخت می گردد. در مواردی که پدر و مادر هر دو مشترک صندوق بوده و دارای دو فرزند متقاضی وام ازدواج باشند، هر فرزند از یک دفتر کل امکان استفاده از تسهیلات را خواهد داشت.

توجه به این نکته ضروری است که اسکن اصل صفحه اول شناسنامه و صفحه ای که مشخصات همسر و فرزندان قید شده باشد، الزامی است.

در صورت عدم تهیه مدارک و اسناد فوق، درخواست متقاضی برای دریافت وام از سوی مراجع ذی صلاح رد خواهد گردید.

فرم ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

در قسمت های پیشین اندیشه معاصر، در خصوص شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری، توضیحاتی ارائه گردید و بیان شد که افراد برای نام نویسی این وام، می بایست به سایت صندوق بازنشستگان کشوری به نشانی eservices.cspf.ir مراجعه نمایند. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به توضیح فرم ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان بپردازیم.

تکمیل فرم ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان، برای بررسی درخواست توسط کارشناسان صندوق و تایید آن الزامی می باشد. به منظور دریافت این فرم، متقاضیان می بایست مطابق با راهنمای تصویری قید شده در قسمت فوق، به سامانه eservices.cspf.ir وارد شده و اقدام به تکمیل فرم نام نویسی نمایند. بنابراین، امکان مشاهده فرم ثبت نام و تکمیل نمودن آن، بدون ورود به سایت امکان پذیر نمی باشد.

نحوه پیگیری ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری

همانطور که بیان شد، پس از ثبت نام متقاضی در سایت صندوق بازنشستگان کشوری، کارشناسان صندوق، شرایط و مدارک متقاضی را بررسی نموده و در صورت احراز ضوابط لازمه، اقدام به اعطای وام به وی می نماید.

متقاضیان به منظور اطلاع از نتایج نام نویسی وام می بایست نسبت به پیگیری ثبت نام وام خود اقدام نمایند. نحوه پیگیری ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری نیز به این صورت است که شخص باید آدرس cspf.ir را در مرورگر خود وارد نموده و گزینه تسهیلات مالی را از صفحه اصلی سایت انتخاب کند.

در مرحله بعدی، داوطلب باید بر روی گزینه وام ازدواج کلیک نماید.

در نهایت، پس از اتمام مراحل ثبت نام و بررسی متقاضیان، صندوق بازنشستگان کشوری، گزینه ای را تحت عنوان نتایج وام، در قست وام ازدواج، فعال نموده و افراد می توانند با کلیک بر روی لینک آن، نتایج ثبت نام وام ازدواج خود را مشاهده و پیگیری نمایند.

وام فرزندان بازنشستگان کشوری کی واریز میشود؟

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان این صندوق برای ۴۴ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط خبر داد.

به گزارش اندیشه معاصر از صندوق بازنشستگی کشوری، جعفر امیرآبادی زاده افزود: تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای ۴۴ هزار نفر از حدود ۶۲ هزار متقاضی واجد شرایط که در تیر ماه سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده بودند، عصر یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ به حساب حقوقی آنها واریز شد.

به گفته وی، با توجه به ثبت نام متقاضیان وام ازدواج فرزندان توسط بازنشستگان و پس از بررسی مدارک ارسالی و تایید آن به تعداد ۴۴ هزار از متقاضیان در این مرحله تسهیلات به مبلغ ۳۵میلیون تومان، با کارمزد سالانه ۴درصد پرداخت گردید.

امیرآبادی زاده تاکید کرد: اجرای خدمات رفاهی و پرداخت تسهیلات مالی جزو سیاست های صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان «خدمت ادامه دارد» است که براساس آن تلاش می کنیم به صورت مستمر خدمات مورد نیاز بازنشستگان را در قالب های مختلف اجرایی و تقدیم این عزیزان کنیم.

وی یادآور شد: واریز این تسهیلات برای الباقی متقاضیان، پس از بررسی و احراز شرایط آنها در تیرماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

ورود سریع به ثبت نام وام با این لینک

سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری sabasrm.ir،​​ امکان درخواست انواع وام، من جمله وام ضروری در این سامانه را به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری، در زمان ثبت نام، ارائه می دهد. بازنشستگان کشوری می توانند در صورت وجود شرایط، برای ثبت نام انواع وام از طریق گزینه ثبت نام وام، اقدام نمایند.

سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری sabasrm.ir،​​ همواره تسهیلاتی را مانند وام ضروری و وام ازدواج برای فرزندان بازنشستگان ارائه می کند که در صورت دارا بودن شرایط خاصی می توانند از آن بهره ببرند. از آنجا که ثبت نام و دریافت وام از این سایت، نیازمند آشنایی با بخش های مختلف آن و نحوه ثبت نام در سایت بوده، لازم است تا متقاضیان با بخش های مختلف سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری آشنا شوند.

سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری sabasrm.ir ۱۴۰۳، برای ثبت نام و دریافت انواع وام بانکی برای بازنشستگان این سازمان، طراحی شده و از آنجا که بهره مندی از این تسهیلات، نیازمند ورود به سایت، در زمان ثبت نام است، در این بخش، در خصوص ورود به سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری sabasrm.ir، توضیح خواهیم داد که مطابق مراحل زیر است:

برای ورود به سایت، متقاضی باید، در زمان ثبت نام، آدرس سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری sabasrm.ir را در مرورگر خود، جستجو نماید تا به صفحه ای همانند صفحه زیر، وارد گردد.

پس از ورود، متقاضی می تواند، گزینه ورود به سامانه را که در بالای صفحه، به رنگ نارنجی، مشخص شده، انتخاب کرده و پس از وارد کردن اطلاعات لازم، از قرار شماره دفتر کل، شماره ملی و شماره حساب، به پرتال شخصی خود، دسترسی یابد.

در نهایت، متقاضی باید، گزینه مورد نظر خود که برای وام، اعم از ضروری یا ازدواج، تسهیلات مالی می باشد را انتخاب نماید و نسبت به ثبت نام و درخواست وام، اقدام کند که در ادامه، در خصوص نحوه و زمان ثبت نام در این سایت، توضیح خواهیم داد.

زمان و شرایط ثبت نام وام در سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ sabasrm.ir

پس از ورود متقاضی به سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری sabasrm.ir ۱۴۰۳، او می تواند در مهلت مقرر و در صورت دارا بودن شرایطی که در این درگاه ذکر شده است، در لیست نوبت برای تایید دریافت وام برود که در ادامه به زمان و شرایط ثبت نام وام در سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ sabasrm.ir پرداخته شده است.

شرایط ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری sabasrm.ir

افرادی می توانند برای وام ضروری بازنشسته کشوری ۱۴۰۳، به آدرس sabasrm.ir مراجعه کنند و موفق به ثبت نام و اخذ وام شوند که شرایط زیر را داشته باشند:

از صدور حکم بازنشستگی آن ها، بیشتر از ۱ سال گذشته باشد؛

در صورتی که یکی از وراث ذکور بازنشسته کشوری، اقدام به این امر می کنند، تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف نشود؛

حکم ترمیم سال جاری، برای متقاضی، صادر شده باشد؛

صرفا یکی از وراث فرد بازنشسته، می تواند از وام ضروری، استفاده کند و این امر، منوط به اعلام رضایت سایر وراث، در سامانه تعهد وراث، می باشد؛

صرف ثبت نام، اولویتی برای تعلق وام، به متقاضی، ایجاد نمی کند و تنها، پس از بررسی و احراز شرایط، توسط نهاد ذی صلاح، به فرد، وام تعلق گرفته و به حساب صادرات وی، واریز خواهد شد.

شرایط ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری sabasrm.ir

افرادی می توانند برای وام ازدواج فرزندان بازنشسته کشوری ۱۴۰۳​، به آدرس sabasrm.ir مراجعه کنند و موفق به ثبت نام و اخذ وام شوند که شرایط زیر را داشته باشند:

درآمد خالص فرد، در ماهی که در سامانه، در زمان ثبت نام تعیین می گردد، حداقل ده میلیون ریال باشد؛

عقد نامه (در وام ازدواج) در بازه زمانی تعیین شده، یعنی از ۱ فروردین ۱۳۹۸ به بعد، ثبت شده باشد؛

فرد متقاضی وام، فرزند یا نوه اول تحت تکفل بازنشسته کشوری ( یا وظیفه‌بگیر یا فرزند همسر وظیفه‌بگیر ) باشد، همچین اولین ازدواج زوجین باشد؛

فقط یک وام به هر دفتر کل اختصاص خواهد یافت. در صورتی که مثلا، پدر و مادری که هر دو بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری باشند، هر دو درخواست وام ازدواج کنند، فقط یک وام ازدواج به آن ها تعلق خواهد گرفت؛

قبلا به فرزندان بازنشسته ها، وام ازدواج تعلق نگرفته باشد؛

وام ازدواج، مشمول بیمه عمر مانده بدهکار خواهد بود و پرداخت هزینه آن بر عهده متقاضی است؛

در صورتی که قبلا درخواست وام کرده باشند و در آن دوره تسهیلات به آن ها تعلق نیافته باشد، باید مجددا در سامانه تقاضای وام کنند؛

صندوق بازنشستگی درخواست‌ها را بنا بر اولویت هایی نظیر میزان حقوق بازنشستگی و تعداد تسهیلاتی که قبلا دریافت کرده است، دسته بندی می کند و پس از آن نام واجدین شرایط در سامانه صندوق بازنشستگی کشوری اعلام خواهد شد.

زمان ثبت نام وام ضروری ۱۴۰۳ و وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری​

متقاضیان ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشسته ۱۴۰۳،در صورت داشتن شرایط بالا می توانند در زمان اعلام شده از سوی دولت که در سال گذشته، نیمه دوم اردیبهشت ماه بود و در سال گذشته، از روز شنبه سوم تیرماه (۱۴۰۲/۴/۳) آغاز می گردد، از طریق سامانه sabasrm.ir​ اقدام کنند. لازم به ذکر است، مبلغ این وام در سال جاری، ۳۵ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه و کارمزد سالانه چهار درصد تعیین شده است.

این مطالب رو به هیچ عنوان از دست نده:
اینجا می تونی سوالاتت رو بپرسی یا نظرت رو با ما در میون بگذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *