ویژه: جدول همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۳|جدول همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری/همسان سازی حقوق بازنشستگان برای این گروه از بازنشسته ها تعلق نمی گیرد

جدول همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۳|جدول همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری/همسان سازی حقوق بازنشستگان برای این گروه از بازنشسته ها تعلق نمی گیرد

پربازدیدترین این هفته:

هشدار مسئولیت سرمایه گذاری
دیگران در حال خواندن این صفحات هستند:

اشتراک گذاری این مطلب:

فهرست مطالب:

در این مطلب می خواهیم “ویژه: جدول همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۳|جدول همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری/همسان سازی حقوق بازنشستگان برای این گروه از بازنشسته ها تعلق نمی گیرد” را ارائه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از موضوعات به شدت مهمی است که ذهن تمامی مردم را درگیر کرده است. همسان سازی حقوق بازنشستگان به معنای افزایش دستمزد افراد در سال میباشد. همسان سازی حقوق بازنشستگان باعث شده ذهن مردم به سمت خودش جلب کرده است. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

جهت اطلاع از آخرین و بروزترین اخبار بازنشستگان" کانال تلگرام اخبار بازنشستگان" را دنبال کنید.

جدول همسان سازی حقوق بازنشستگان در مهر ۱۴۰۳

میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳، ۴۰ درصد خواهد بود.

در بند الحاقی یک ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، برای عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و هم‌تراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه به نحوی عمل کند که در سال اول (۱۴۰۳) معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم (۱۴۰۴ و ۱۴۰۵) هرکدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت حقوق تا ۹۰ درصد یاد شده در حقوق بازنشستگان اعمال شود.

خبر خوب اینکه بنا به گفته رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور، آئین‌نامه اجرایی این بند از برنامه هفتم توسعه به تصویب هیات وزیران رسیده و به‌زودی مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان واریز خواهد شد.

داود منظور، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «بازنشستگان عزیز! الوعده وفا؛ خبرهای خوشی در راه است. با عنایت به تصویب آئین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه روز یکشنبه (۳ تیرماه) هیات دولت، در روزهای آینده مبلغی به‌صورت علی‌الحساب در وجه بازنشستگان گرامی پرداخت خواهد شد تا پس از صدور احکام متناسب‌سازی، تسویه قطعی به عمل آید.

منابع مالی موردنیاز برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در صندوق‌های دولتی از محل افزایش یک درصد مالیات ارزش‌افزوده به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

همچنین برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده است که دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خو را به تأمین اجتماعی پرداخت کند تا همسان‌سازی اجرایی شود./رنت ماشین

همسان سازی حقوق بازنشستگان برای این گروه از بازنشسته ها تعلق نمی گیرد

«محمد رضایی» بازنشسته کشوری در ارتباط با جلسه روز پنجشنبه با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و ابهامات به وجود آمده، گفت: اولین سوال این است که چرا همسان سازی با ۵۰ همت انجام می‌شود؛ پاسخ این است که همسان‌سازی فعلاً با ۵۰ همت انجام می‌شود چون که در دولت قبل ۲۰ همت از ۷۰ همت خرج شده که منجر به باقی ماندن ۵۰ همت از مبلغ پیش‌بینی شده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شده است اما این به معنای پایمال شدن آن ۲۰ همت دیگر نیست و براساس قول رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بقیه این طلب در سال آینده به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

ایلنا نوشت: اخیرا یک نماینده مجلس اعلام کرده به ۵۰۰ هزار نفر از مستمری‌بگیران همسان‌سازی تعلق نمی‌گیرد؛ این افراد چه کسانی هستند؛ رضایی در این رابطه گفت: آقای تاج گردون گفته به تعداد ۵۰۰ هزار نفر همسان‌سازی تعلق نمی‌گیرد، منظورش افرادی است که اخیراً بازنشست شده‌اند و این‌ها حقوق کامل تا الان دریافت کردند و در نتیجه شامل همسان‌سازی نمی‌شوند.

او در ارتباط با جریان خالص و ناخالص در پرداخت‌ها که عارف معاون ریاست جمهوری مطرح کرده، توضیح داد: بر اساس مباحث در جلسه‌ای که برگزار شد، اجرای همسان‌سازی به صورت ۹۰ درصد شاغل و مُر قانون انجام می‌شود و در این خصوص هم جای نگرانی نیست.

رضایی تاکید کرد: اینکه بگوییم یا همسان‌سازی با ۷۰ همت یا هیچ، نظر برخی از بازنشستگان است، اما تاخیر در صدور احکام به دلیل کمبود بودجه به ضرر مستمری‌بگیران است؛ بهتر است احکام جدید هرچه زودتر صادر و معوقات بازنشستگان پرداخت شود./خبرآنلاین

جزئیات آغاز واریز حقوق بازنشستگان ۲۲ مهر ۱۴۰۳

واریز حقوق مهر بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شده است. پرداخت مستمری «الف» در برخی استان‌ها در حال انجام است.

علیرغم تاخیر به وجود آمده، از عصر روز گذشته (۲۱ مهر) واریز حقوق مهرماهِ بازنشستگان تامین اجتماعی براساس حروف الفبا آغاز شده است.

با این حال، صبح امروز برخی از بازنشستگانی که نام خانوادگی‌شان با «الف» آغاز می‌شود، از عدم واریز حقوق خود خبر دادند؛ پیگیری‌های ما نشان می‌دهد پرداخت حقوق «الف» در برخی استان‌ها آغاز شده و این بازنشستگان احتمال تا پایان عصر امروز مستمری مهر خود را دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است که این ماه در پرداخت حقوق بازنشستگان کارگری تاخیر افتاده است؛ در ماه‌های قبل، پرداخت حقوق از بیستم و براساس حروف الفبا آغاز می‌شد./فردانیوز

حداقل حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری: ۹ میلیون تومان؛

و در نهایت حقوق والدین شهدا: ۱۵ میلیون تومان اعلام شده است.مجلس با تصویب پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی و پیگیری تسریع در پرداخت ۱۳۰ همت به سازمان تامین اجتماعی، از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت کرد.

هیئت وزیران در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، میزان همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ را تصویب کرد.مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان از ۲۰ فروردین آغاز شده است، اعلام کرد: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در حقوق اردیبهشت آنان اعمال و مابه‌التفاوت فروردین نیز خرداد ماه پرداخت خواهد شد. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی همراه است. با این حساب کف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جدید ۹ میلیون تومان خواهد بود.

افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعمال می‌شود. لازم به ذکر است که افزایش ۳۵ درصدی برای حداقل بگیر‌های تامین اجتماعی اعمال می‌شود و سایر سطوح حقوق با افزایش ۲۲ در صدی دریافت خواهند کرد./روزنو

اندیشه معاصر

 

اینجا می تونی سوالاتت رو بپرسی یا نظرت رو با ما در میون بگذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *