وام ودیعه مسکن بلو بانک | ثبت قرارداد در سامانه خودنویس + ویدئوی آموزشی

وام ودیعه مسکن بلو بانک | ثبت قرارداد در سامانه خودنویس + ویدئوی آموزشی

پربازدیدترین این هفته:

هشدار مسئولیت سرمایه گذاری
دیگران در حال خواندن این صفحات هستند:

اشتراک گذاری این مطلب:

فهرست مطالب:

در این مطلب با موضوع “وام ودیعه مسکن بلو بانک | ثبت قرارداد در سامانه خودنویس + ویدئوی آموزشی” در خدمتتان هستیم.

در پایان این گزارش شما قادر خواهید بود علاوه بر ثبت نام وام ودیعه مسکن بلو بانک ، ثبت قرارداد در سامانه خودنویس را انجام دهید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وام ودیعه مسکن برای کلیه مستاجرانی است که شرایطی که در ادامه آمده است را داشته باشند. دریافت وام ودیعه مسکن با مراحلی همراه است که شاید برای خیلی ها خوشایند نباشد از این رو در اندیشه معاصر به سراغ وام ودیعه مسکن بلو بانک رفته ایم و توضیحاتی درباره وام بلو بانک شرح داده ایم و در نهایت ثبت قرارداد در سامانه خودنویس را شرح داده ایم اما پیش از مطالعه این مطلب توصیه می کنیم ویدئوی ابتدای گزارش را حتما مشاهده کنید.

بلوبانک (نئوبانک سامان) بانکی است که برای بهره‌مند‌شدن از خدمات آن، به مراجعه به شعب و پرکردن فرم‌های کاغذی و انجام فرایندهای معمول نیازی ندارید. درواقع، بلوبانک اولین بانک کاملاً دیجیتالیِ بانک سامان است که پیچیدگی‌های بانک‌های سنتی را ندارد و می‌توانید آنلاین و رایگان تمام عملیات و خدمات بانکی خود را ازطریق اپلیکیشن این بانک انجام دهید.

بلوبانک از همان روزِ اول فعالیت برای ارائه‌ی تجربه‌ای جذاب و بدون دردسر در فرایندهای بانکی تلاش و به‌تازگی نیز در کنار تمام قابلیت‌های نوآورانه‌ی قبلی، سرویس وام بلوبانک را راه‌اندازی کرده است.

سرویس جدید بلوبانک به‌جای مسیر پرچالش دریافت وام که در حال‌ حاضر وجود دارد، راهی سریع و بی‌دردسر را برای بهره‌مندی از این تسهیلات فراهم می‌کند؛ راهی ساده که در آن از ضامن، وثیقه، بهره‌های زیاد و قسط‌‌‌بندی ناعادلانه‌ خبری نیست. در‌ اندیشه معاصر همراهمان باشید تا با شرایط، مبلغ، سود و نحوه‌ی ثبت درخواست برای دریافت این تسهیلات آشنا شوید.

مراحل دریافت وام ودیعه مسکن

مرحله اول

ثبت‌ نام در سامانه مسکن

مرحله دوم

اطلاعات هویتی ضامن

مرحله سوم

اطلاعات درآمدی متقاضی

مرحله چهارم

اعتبارسنجی

مرحله پنجم

ایجاد حساب بلوبانک سامان

مرحله آخر

ارسال چک و تعهدنامه

شرایط دریافت وام بلوبانک

بلوبانک برای اختصاص وام تا سقف ۴۰ میلیون تومان به کاربرانش، میانگین حساب آن‌‌ها را در سه ماه منتهی به زمان پرداخت ارزیابی می‌کند و امکان استفاده از این تسهیلات را در اختیار مشتریانی قرار می‌دهد که از یک شرط برخوردار باشند: مشتریان در صورتی که میانگین حسابشان در یک بازه‌ زمانی سه‌‌ماهه، بیشتر از ۳ میلیون تومان باشد، امکان دریافت وام از بلوبانک را خواهند داشت.

سرویس وام بلوبانک از زمستان ۱۴۰۱ راه‌اندازی شده و اگر کاربران از آن زمان تا امروز وامی از بلوبانک گرفته باشند شرط این بتوانند وام ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنند این است که وام پیشین خود را در زمان تعیین‌شده و به موقع بازپرداخت و تسویه کرده باشند.

یکی از دردسرهای همیشگی متقاضیان وام و تسهیلات لزوم معرفی ضامن و ارائه وثیقه به بانک‌ها بود اما بلوبانک برخلاف بانک‌های سنتی، برای اعطای وام به مشتریانش چنین شرطی ندارد. در واقع، شرط بلوبانک برای اعطای وام به مشتریان متقاضی معرفی ضامن یا ارائه وثیقه نیست؛ این وام تنها بر اساس اعتبارسنجی و میانگین حساب مشتری (که پیش از این ذکر شد) به کاربران واجد‌ شرایط پرداخت می‌شود.

برای اعتبارسنجی سوابق حساب مشتری به‌طور کامل بررسی می‌شود و در صورتی که مشتری بدهی نداشته باشد، چک‌های او تا به حال برگشت نخورده باشد یا سابقه بدحسابی نداشته باشد اعتبار او در سطح قابل قبولی خواهد بود و به مشتری وام تعلق خواهد گرفت.

مبلغ وام بلوبانک و نرخ سود آن

حداقل مبلغ وام بلوبانک ۱۰ میلیون تومان و حداکثر آن ۴۰ میلیون تومان اعلام شده است و مطابق با همان میانگین حساب سه‌ماهه‌ منتهی به زمان پرداخت به کاربران پرداخت می‌شود. در واقع، سوابق حساب مشتری توسط بانک مورد بررسی قرار می‌گیرد و متناسب با شرایط او سقف وامی که بلوبانک به مشتری می‌پردازد تعیین می‌شود./ اندیشه معاصر

زمان بازپرداخت وامی که بلوبانک به کاربران خود اعطا می‌کند، حداکثر ۶ ماهه خواهد بود. اما این نکته را در نظر داشته باشید که مشتری این امکان را دارد تا مدت زمان کوتاه‌تری را برای بازپرداخت خود تعیین کند و وامی را که دریافت کرده سریع‌تر دریافت کند؛ اما این امکان را ندارد که مدت زمان بازپرداختش بیشتر از ۶ ماه باشد.

برای کسانی که قصد دریافت وام را دارند میزان سود وام بسیار مهم است. بانک‌ها هرچه سود کمتری برای وامشان در نظر بگیرند برای مشتری بهتر است. بر اساس شرایطی که بلوبانک برای وام‌های خود در نظر گرفته، نرخ سود وام این بانک ۱۸ درصد و کارمزدِ آن حداکثر ۵ درصد خواهد بود.

یک نکته مهم در خصوص وام‌های بلوبانک این است که که همین میزان سود و کارمزد هم بسته به سابقه‌ فعالیت هر کاربر می‌تواند کاهش پیدا کند.

برای مثال این نکته را در نظر داشته باشید که بلوبانک از کاربرانی که وام دریافت‌کرده خود را دقیقاً یک ماه پس از دریافت وام و پیش از فرا رسیدن موعد قسط اول تسویه کنند، سود وام دریافت نمی‌کند.

این مطالب رو به هیچ عنوان از دست نده:

ثبت درخواست وام بلوبانک

برای ثبت درخواست تسهیلات بلوبانک از اپلیکیشنِ این پلتفرم به بخش فروشگاه بروید و منو وام را انتخاب کنید. توجه کنید تنها در صورتی این منو را مشاهده خواهید کرد که شرایط لازم را برای دریافت وام داشته باشید و بانک صلاحیت شما را تأیید کرده باشد.

در این بخش، به وام‌های فعال‌شده دسترسی دارید و می‌توانید مبلغ و زمان بازپرداخت را تعیین کنید.پس از انتخاب طرح مدنظر (سه‌ماهه یا شش‌ماهه)، گزینه‌ی درخواست تسهیلات را انتخاب کنید.

در این مرحله، بانک درخواست شما را بررسی می‌‌کند و پس از تأیید قرارداد وام، نوبت به امضای دیجیتالِ شما می‌رسد.با تأیید قرارداد، درخواستِ دریافت وام به سمات (سامانه‌ی متمرکز اطلاعات تسهیلات و تعهدات بانک مرکزی) ارسال می‌شود و پس از تأیید این سامانه، با فرضِ اینکه اختلال و مشکلی وجود نداشته باشد، وام بلوبانک تنها در چند دقیقه به حسابِ شما واریز می‌شود.پس از دریافتِ وام، می‌توانید از همان منو وام در اپلیکیشن بلوبانک، جزئیات اقساط خود را مشاهده و با انتخاب از بین دو روش برداشت خودکار یا برداشت دستی، اقساط وام دریافتی را به‌صورت ماهانه پرداخت کنید.

کل فرایند ثبت‌نام برای وام بلوبانک و دریافت این تسهیلات کمتر از ۱۰ دقیقه زمان می‌برد و مرحله‌ تأیید خیلی سریع انجام می‌شود. این موضوع برای متقاضیان دریافت وام که پیش از این تجربه دریافت وام از بانک‌های سنتی داشته‌اند مزیت بزرگی به حساب می‌آید؛ چراکه همیشه دریافت وام فرایندی سخت و زمان‌بر بوده و متقاضی مدت زمان زیادی را باید در انتظار می‌ماند تا مبلغ مورد نیاز به حسابش واریز شود.

به گزارش اندیشه معاصر، در مورد وام بلوبانک اما از لحظه‌ای که برای دریافت وام اقدام می‌کنید تا زمانی‌ که برای مثال، ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به حساب شما واریز می‌شود، تنها ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید. دقت کنید که ۱۰۰ هزار تومان بابت کارمزد تسهیلات از مبلغ ۱۰ میلیون تومان کسر می‌‌شود. به همین دلیل، اگر مبلغ وامی که به حسابتان واریز شد کمی کمتر از مبلغی بود که قرار بود به شما تعلق بگیرد، تعجب نکنید! این کسری مبلغ کارمزدی است که از وام شما کم شده است.

وام سازمانی بلوبانک

وام سازمانی بلوبانک سرویس دیگری است که این نئوبانک برای ارائه تسهیلات به کاربران و مشتریانش در نظر گرفته است. این وام نسبت به وام شخصی کاربران شرایط متفاوتی داشته و مبلغ و نحوه دریافت آن هم با وام ۱۰ میلیون تومانی بلوبانک تفاوت دارد.

اولین نکته در مورد سرویس وام سازمانی بلوبانک این است که این وام فقط برای کارمندان سازمان‌ها، کسب‌وکارها و شرکت‌های مختلف در نظر گرفته شده و به سایر اشخاص تعلق نخواهد گرفت. بنابراین، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف می‌توانند بر اساس میزان اعتبار هریک از نیروهای خود به آ‌ن‌ها تسهیلات بدهند. ثبت نام و تمام مراحل دریافت این وام هم به‌صورت آنلاین انجام خواهد شد.

حداقل و حداکثر مبلغ وام سازمانی بلوبانک

نکته مهم دیگر میزان و مبلغی محسوب می‌شود که بلوبانک برای وام سازمانی خود تعیین کرده است.

حداقل مبلغ وام سازمانی بلوبانک یک میلیون تومان و حداکثر آن هم ۲۰۰ میلیون تومان است. مدت زمان بازپرداخت این وام از ۶ تا ۲۴ ماه است و دریافت‌کننده می‌تواند مدت زمان بازپرداخت مد نظر خود را تعیین کند.

این وام که دریافت آن مانند وام ۱۰ میلیون تومانی هیچ نیازی به وثیقه و ضامن ندارد، سود ۱۸ درصد و کارمزد حداکثر ۵ درصدی دارد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر قبل از موعد پایانی، کل وام را تسویه کنید، ۹۰ درصد از سود آینده اقساط باقی‌‌مانده شما بخشیده خواهد شد.

برای مثال اگر کاربری ۱۰۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۱۲ ماهه دریافت کرده باشد و در ماه پنجم تصمیم بگیرد باقی اقساط را به‌صورت یک‌جا تسویه کند، ۹۰ درصد از سود ۷ ماه باقی‌مانده او بخشیده می‌شود و فقط ۱۰ درصد از آن دریافت می‌شود.

ضمناً نرخ کارمزد وام سازمانی بلوبانک متغیر است و بر اساس زمان بازپرداخت و طبق درصد اعلام‌شده، محاسبه می‌شود. بنابراین، کارمزدها به این شیوه محاسبه خواهد شد: بازپرداخت ۶ ماهه: کارمزد ۲ درصد؛ بازپرداخت ۱۲ ماهه: کارمزد ۳ درصد؛ بازپرداخت ۱۸ ماهه: کارمزد ۴ درصد؛ بازپرداخت ۲۴ ماهه: کارمزد ۵ درصد./ اندیشه معاصر

شرایط دریافت وام سازمانی بلوبانک

دریافت وام سازمانی بلوبانک شرایط ویژه‌ای دارد. این شرایط عبارت‌اند از:

افتتاح حساب حقوقی توسط سازمان (شریک تجاری)

ارائه چک ضمانت توسط سازمان یا شرکت به بلوبانک

ارائه گواهی کسر از حقوق

واریز حقوق ماهانه پرسنل به حساب بلوبانک کارمندان

برای دریافت وام ودیعه مسکن چه مدارکی لازم است؟

۱. یک برگ چک صیادی به نام متقاضی یا ضامن

۲. تصویر صفحه دوم شناسنامه متقاضی

۳. تصویر اجاره‌نامه محل سکونت متقاضی

۴. مدارک درآمدی متقاضی یا ضامن با مشاغل آزاد، اعم از تصویر مجوز فعالیت کسب و کار (مانند جواز کسب ) یا کارت بازرگانی یا اسناد مالکیت یا سرقفلی یا اجاره نامه محل کاریا مدارک و مستندات درآمدی (مانند صورتحساب بانکی) و برای کارمندان/بازنشستگان نیز تصویر حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار یا گواهی کسر قسط از حقوق یا فیش حقوقی لازم به ارائه است.

۵. دارا بودن حساب بلوبانک سامان توسط متقاضی و ضامن بعد از تایید اعتبارسنجی الزامی است.

ثبت قرارداد در سامانه خودنویس

سامانه خودنویس املاک (khodnevis.mrud.ir) به منظور نظارت و کنترل قیمت مسکن و ساماندهی آن و با همت وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده تا شهروندان بتوانند قراردادهای ملکی خود را به طور رایگان ایجاد و ثبت کنند.

در نسخه فعلی سامانه خودنویس، تمام اقلام اجاره ملک اعم از مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی، مالکیت حقوقی و چند مالکی در دسترس است، همچنین پنل مشاور املاک نیز در دسترس مشاورین قرار گرفته است. در نسخه بعدی سامانه، فروش ملک نیز در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

هادی عباسی‌اصل ـ معاون وزیر راه و شهرسازی به تازگی اعلام کرده است: «از ابتدای امسال تمامی قراردادهای اجاره برای دریافت کدرهگیری رایگان صرفا در سامانه خودنویس ثبت می‌شوند. دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس هم توسط مشاوران املاک و هم خود مردم به عنوان متعاملین به صورت رایگان امکان پذیر است. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ثبت مبایعه‌نامه نیز امسال به سامانه خودنویس منتقل می‌شود.»

آموزش ورود به سامانه خودنویس

سامانه «خودنویس» جایگزین سامانه ثبت معاملات و املاک کشور شده است و مطابق با ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن، امکان تنظیم قرارداد بین موجر و مستأجر بدون هیچ گونه وجهی در این سامانه فراهم شده است.

ویژگی بارز این سامانه صرفه‌جویی در کمیسیون املاکی‌هاست، ضمن اینکه موجر و مستأجر با حذف املاکی‌ها می‌توانند به صورت رایگان درخواست و مبایعه‌نامه‌شان را ثبت کنند.

در ابتدا نشانی اینترنتی سامانه خودنویس khodnevis.mrud.ir را در مرورگر خود جستجو کنید، سپس بر روی گزینه ورود در قسمت سمت چپ تصویر کلیک کنید، در این مرحله شما برای احراز هویت به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی وارد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خواهید شد که با تکمیل اطلاعات درخواستی و تایید هویت می توانید از خدمات گوناگون سامانه خودنویس شامل ثبت قراردادهای اجاره، دریافت کد رهگیری و استعلام آن، استفاده کنید.

۱-در ابتدا وارد سامانه خودنویس شوید و روی دکمه نارنجی رنگ ((ورود)) کلیک کنید، سپس مراحل احراز هویت خود را در پنجره ملی خدمات هوشمند تکمیل کنید

۲- برای ایجاد قرارداد به عنوان مشاور املاک، از طریق دکمه ((ورود به عنوان مشاور املاک)) وارد پیشخوان شوید.

۳- سپس با کلیک بر روی دکمه ((ایجاد قرارداد اجاره))، نوع قرارداد (مسکونی/غیر مسکونی) خود را انتخاب نمایید.

۴- پس از انتخاب نوع قرارداد، وارد صفحه دریافت تاییدیه از موجر و مستاجر برای ایجاد قرارداد میشوید.

۵- در این مرحله باید شماره تلفن همراه موجر و مستاجر را که به نام خودشان میباشد، در قسمت مشخص شده وارد نمایید.

۶- کد تایید پیامک شده برای موجر و مستاجر را در قسمت مشخص شده وارد نمایید تا وارد صفحه ایجاد قرارداد شوید.

۷- در قسمت اول ایجاد قرارداد، اطلاعات مشاور املاک نمایش داده میشود که در صورت صحت باید آن را تایید کنید.

۸- سپس باید اطلاعات موجر و بعد اطلاعات مستاجر را مشاهده و تایید نمایید.

۹- در مرحله بعد با وارد کردن کد پستی ملک موردنظر، در صورت ثبت بودن ملک در #سامانه_املاک_و_اسکان، اطلاعات آن به شما نمایش داده میشود.

در غیر این صورت باید ابتدا ملک را در سامانه املاک و اسکان ثبت نمایید.

۱۰- پس از مشاهده اطلاعات کلی ملک، باید امکانات و جزییات آن را تکمیل نمایید.

۱۱- در مرحله بعد باید اطلاعات قرارداد خود، نظیر تاریخ و مبلغ را وارد نمایید.

۱۲- سپس باید مفاد قرارداد را به دقت مطالعه کرده و بخش های لازم را تکمیل نمایید.

چنانچه میخواهید بندی به قرارداد اضافه کنید میتوانید در این مرحله، این کار را انجام دهید.

۱۳- در مرحله بعد با مشاهده قبوض موجود ملک، وضعیت بدهی آن را مشخص نمایید.

۱۴- پس از تایید اطلاعات ملک و طرفین قرارداد، یک نسخه از پیش نویس قرارداد به شما نمایش داده میشود تا مجددا بتوانید اطلاعات وارد شده را مطالعه نمایید و در صورت نیاز آن را ویرایش کنید.

در صورت تایید پیش نویس قرارداد، باید برای هرکدام از طرفین حداقل یک شاهد اضافه نمایید.

برای این کار با کلیک بر روی دکمه اضافه کردن شاهد، شماره تلفن همراهی که به نام خود شاهد است را وارد نمایید تا لینک امضا قرارداد برای ایشان ارسال شود.

برای دریافت امضای موجر و مستاجر، روی دکمه مربوط به آن کلیک نمایید تا پیامک کد تایید برای آنها ارسال شود.

با وارد کردن کد تایید، قرارداد امضا میشود.

۱۵- پس از امضا قرارداد توسط شاهدین و موجر و مستاجر، یک ساعت مهلت لغو قرارد (خیار مجلس) در سامانه وجود دارد.

۱۶- کد رهگیری قرارداد پس از یک ساعت ارائه میشود و می توانید نسخه نهایی قرارداد را از همین بخش دانلود نمایید.

اینجا می تونی سوالاتت رو بپرسی یا نظرت رو با ما در میون بگذاری:

11 پاسخ

  1. شما را به خدا قسم می‌دهم من نه درآمدی دارم نه شغلی ونه توان کار چون معلول هستم ، وبه علت نداشتن پول پیش در جایی زندگی می‌کنم که از لانه سگ هم بدتره اگه واقعا وام میدید اخبارش را بدید چون وقتی به بانک مراجعه میکنیم میگن این خبر صحت نداره

  2. سلام متاسفانه ملت به روزی افتاده اند جهت دریافت مبلغی که هیچ کاری نمی‌توان با اون انجام داد اجباراً زیر بار قرض رفته و این طناب دار رو بر گردن خود محکم تر کنند

  3. من از بلو بانک راضی هستم نزدیک به شش ماهه که از مشتریان بلو‌ بانک هستم میخوام برای وام ودیعه مسکن اقدام کنم امیدوارم که مسیر اخذ وام و ساده کرده باشند و موفقیت آمیز باشه

    1. داداش اشتباه نکن من چهل روز پیش ثبت کردم هنوز خبری نشده و هیچ راهی هم برای پیگیری ندارم یه بانک انتخواب کن که شعبه فیزیکی داشته باشه خودت بتونی بری تو شعبه رو در رو حرف بزنی حداقل بهت گفتن نمی‌دیم تکلیفت رو بدونی من الان چهل روزه بلا تکلیفم کاری هم نداره همین فردا زنگ بزن به شماره بلو بانک بگو برای پیگیری وام ودیعه تماس گرفتم ببین چی میگه خیلی راحت میگه به ما مربوط نمیشه به فلان شماره زنگ بزن اون شماره هم اصلا قابل تماس نیست فقط بوق اشغال میزنه

  4. بلو برای 40 تومن وام به پایین ترین دهک اینقدر شرایط گذاشته که کسی مراجعه نکنه
    آخه مستاجر دسته چک کجا بود ضامن کجاست خودتون رو مسخره کردید

  5. درود بنده بیش از چهل روز هست که ثبت در خواست کردم برای همین وام ودیعه مدارک شغلی و مدارک ضامن رو بارگذاری کردم و گفتن که کارشناسان بعد از بر رسی با شما تماس می‌گیرند اما هنوز هیچ خبری نشده و نکته ای که که تاسف باره هیچ دسترسی هم ندارم که پیگیری کنم اگه شعبه بود خیلی راحت میرفتم پیگیر میشدم با شماره ای که توی اپلیکیشن بلو بانک هست تماس میگیرم میگن به ما مربوط نمیشه این وام یه شماره دیگه میدن که اونم صبح تا شب فقط بوق اشغال میزنه
    خوب اگر به هر دلیلی من رو حایز شرایط برای دریافت این وام ندونستید خوب اطلاع بدید
    به همه هم پیشنهاد میکنم بلو بانک رو انتخواب نکنید یه بانکی انتخواب کنید که شعبه داشته باشه حداقل راهی برای پیگیری داشته باشید

  6. باسلام
    وارد سامانه بلو که میشیم منویی جهت تبت یا تکمیل فرایند وام ودیعه مسکن وجود ندارد. چگونه باید اقدام کرد.
    هروقت هم به شماره پشتیبان زنگ میزنیم صد نفر جلومون تو صف انتظارهستن

  7. فقط بانک حضوری. بیخیال این بلو بانک غیر حضوری بشید توصیه شدید و اکید میکنم.
    اینا فعلا قابلیت این رو ندارن تا غیر حضوری کاری انجام بدن. فقط تبلیغاته !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *