سایت فاست چیست؟ معرفی بهترین سایت های فاست

سایت فاست چیست؟ معرفی بهترین سایت های فاست

پربازدیدترین این هفته:

هشدار مسئولیت سرمایه گذاری
دیگران در حال خواندن این صفحات هستند:

اشتراک گذاری این مطلب:

فهرست مطالب:

در این مطلب می خواهیم درباره سوال “سایت فاست چیست؟ معرفی بهترین سایت های فاست” پاسخ دهیم.

گاهی اوقات، هم افراد تازه وارد به دنیای ارزهای دیجیتال و هم کسانی که تجربه زیادی در این زمینه دارند، به دنبال راهی برای به دست آوردن بیت کوین بدون هزینه هستند. اما سوال اصلی این است که آیا بیت کوین رایگان واقعاً وجود دارد؟ یا حتی آیا روشی سودمند و موثر برای کسب بیت کوین رایگان وجود دارد؟

لیست ایردراپ هایی که توسط مدیر منتور اعتبار سنجی شدن و به احتمال بالای 70% معتبر و امن هستند

در پاسخ به این سوال، می توان گفت که بله، از طریق سایت فاست می توان بیت کوین رایگان کسب کرد. اما نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که اکثر سایت های فاست موجود امروزی ناامن هستند و معمولاً به صورت کلاهبردارانه عمل می کنند.

حتی در مورد سایت فاست معتبر، مقدار بیت کوینی که می توانید به دست آورید، به حدی کم است که وقتی را که برای کسب آن صرف می کنید، می تواند به عنوان هدر دادن وقت در نظر گرفته شود.

برای تعریف ساده و روشن این مفهوم، باید بگوییم که راه های متعددی برای کسب بیت کوین بدون هزینه وجود دارد. یکی از معروف ترین این روش ها Faucet یا به اصطلاح روش قطره ای است. این اصطلاح، که در زبان انگلیسی به معنی چکه کردن شیر آب است، در فارسی می تواند به عنوان “درآمد قطره ای” ترجمه شود.

در این مقاله از آکادمی استاد ترید، قصد داریم تا به بررسی جامع و کامل این مفهوم بپردازیم .

سایت فاست چیست؟ معرفی بهترین سایت های فاست
سایت فاست چیست؟ معرفی بهترین سایت های فاست

مفهوم فاست چیست؟

واژه “Faucet” در زبان انگلیسی به معنای چکه کردن شیر آب است و فاست در ارز دیجیتال، به وب سایت هایی اطلاق می شود که ارزها را به صورت رایگان پرداخت می کنند. اما چرا این وب سایت ها با نام سایت فاست شناخته می شوند؟

تصور کنید شیر آب آشپزخانه شما نشتی دارد و حتی وقتی آن را می بندید، آب به آرامی از آن چکه می کند. در این حالت، شما یک کاسه را زیر شیر قرار می دهید. در ابتدا، به نظر نمی رسد که اتفاق خاصی در حال رخ دادن باشد، اما فرض کنید که کاسه چند ماه زیر شیر بماند. در نهایت، متوجه خواهید شد که کاسه پر از آب شده است.

این اصل همان مکانیزمی است که ما از آن برای به دست آوردن بیت کوین های رایگان استفاده می کنیم. در این سیستم، ساتوشی ها (که کوچکترین واحد بیت کوین و برابر با یک صد میلیونیم بیت کوین هستند) مانند قطرات آبی هستند که به تدریج جمع می شوند.

به عبارت دیگر، با وارد شدن به سایت فاست شما می توانید هر چند ثانیه یا هر چند دقیقه، مقداری بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را دریافت کنید.

باید اشاره کنیم که تعداد برداشت ها از سایت های فاست بسیار بالاست و مقدار ارز دیجیتالی که دریافت می کنید (در بیشتر موارد بیت کوین) بسیار کم است.

به همین دلیل، اغلب اوقات نمی توانید از سایت فاست برداشت کنید و در واقع، این وب سایت های Faucet  هستند که با جذب بازدیدکنندگان بسیار زیاد، از این وضعیت سود می برند. با این حال، همانند یک شیر آب عادی که یک ظرف را در مدت طولانی پر می کند، ساتوشی ها نیز در بلند مدت جمع خواهند شد.

مطلب پیشنهادی: فدرال رزرو چیست؟

نحوه کار سایت فاست

سایت فاست در اصل بر پایه تبلیغات ساخته شده اند. آن ها به صورت رایگان و بر اساس شانس، ارزهای دیجیتال مختلف را به بازدیدکنندگان وب سایت خود ارائه می دهند.

در حقیقت، این وب سایت ها در مقابل انجام کارهای ساده مانند کلیک کردن روی یک بنر یا تبلیغات خاص، مقدار کمی ارز رایگان به شما می دهند.

هدف اصلی فاست ها در انجام این کار، ترویج استفاده از ارزهای دیجیتال و کسب درآمد از طریق تبلیغات است. هزینه های این تبلیغات بر اساس پرداخت به ازای هر هزار بازدید یا (CPM) محاسبه می شود.

در واقع، دلیل اصلی شناخته شدن این نوع وب سایت ها با نام Faucet و محبوبیت آن ها در میان برخی از کاربران همین است. شما ممکن است بپرسید که چرا این وب سایت ها باید ارز دیجیتال را به صورت رایگان به کاربران خود بدهند؟ قطعاً فکر می کنید که احتمالاً این وب سایت ها نیز سودی برای خود دارند؛ در غیر این صورت، هیچ دلیل منطقی برای انجام این کار وجود ندارد.

درست حدس زده اید! این وب سایت ها معمولاً در مقابل انجام کارهای کوچکی مانند تماشای تبلیغات یا شرکت در نظرسنجی ها، شیر آب را باز می کنند تا قطره ای از آن بچکد. به عبارت دیگر، شما فقط در صورت انجام کارهای مشخص شده در وب سایت های Faucet، می توانید ارز دیجیتال رایگان دریافت کنید.

به همین دلیل، این وب سایت ها از شرکت هایی که با آن ها قرارداد دارند، مبلغی را دریافت می کنند. این مبلغ به دلیل نمایش تبلیغات آن شرکت ها برای شما یا اجبار شما به شرکت در نظرسنجی های آن ها است. سپس، بخش کوچکی از این مبلغ به شما به عنوان پاداش ارائه می شود.

تاریخچه سایت های فاست ارز دیجیتال

گاوین اندرسون، یکی از برنامه نویسان اصلی بیت کوین، در سال ۲۰۱۰ میلادی وب سایتی با نام فاست بیت کوین را راه اندازی کرد. هدف او از ایجاد این سایت، تشویق افراد بیشتر به استفاده از بیت کوین بود. او این هدف را با ارائه بیت کوین رایگان به بازدیدکنندگان وب سایت فاست خود، دنبال می کرد.

به نظر جالب می رسد که در آن دوران، با مراجعه به این سایت فاست و انجام فعالیت های ساده مانند حل کردن معادله های امنیتی (Captcha) یا شرکت در بازی ها، می توانستید تا پنج بیت کوین را به عنوان جایزه دریافت کنید! البته باید یادآوری کنم که در آن زمان، ارزش بیت کوین بسیار کم بود.

با گذشت زمان و گسترش ارزهای دیجیتال، کاربرد سایت های فاست Faucet تغییر کرده است. اکنون، این سایت ها بیشتر به منظور تبلیغات و افزایش آمار بازدیدکنندگان خود فعالیت می کنند، همانطور که در بخش قبلی نیز اشاره شد.

البته باید توجه داشت که در این زمینه نیز کلاهبرداران فعال هستند و سایت فاست Faucet کلاهبرداری را ایجاد کرده اند که وقت شما را می گیرند و در پایان روز، یا اصلاً ارزی به شما پرداخت نمی کنند یا مقدار بسیار کمی از ارزهای دیجیتال بی ارزش را به کیف پول شما منتقل می کنند.

نکات مهم در مورد سایت فاست ارز دیجیتال

سایت فاست، به منظور تشویق کاربران به مشاهده تبلیغات، ارز دیجیتالی را به عنوان پاداش ارائه می‌دهد. با این حال، باید توجه داشت که حجم این پاداش‌ها بسیار کم و ناچیز است.

صاحب یک سایت فاست می‌تواند از طریق تبلیغات و روش‌هایی مانند استخراج وب، درآمد قابل توجهی کسب کند.

با اینکه استفاده از فاست‌ها در بسیاری از کشورهای جهان رایگان است، برخی کشورها استفاده از این وب‌سایت‌ها را ممنوع کرده‌اند. در این کشورها، دسترسی به وب‌سایت‌های فاست از طریق VPN امکان‌پذیر است.

اکثر سایت های فاست کلاهبرداری هستند و در نهایت اجازه برداشت وجه اهدایی را به شما نمی‌دهند.

نحوه استفاده از فاست ارز دیجیتال

استفاده از سایت‌های فاست بسیار آسان است و نیاز به مهارت خاصی ندارد. ابتدا باید به وب‌سایت یک فاست مراجعه کرده، ثبت‌نام کنید و آدرس کیف پول خود را وارد نمایید. این وب‌سایت‌ها دارای شمارنده‌ای هستند که مدت زمان حضور شما در سایت را اندازه‌گیری می‌کند. پس از گذراندن زمان مشخص، می‌توانید پاداش خود را دریافت و به کیف پولتان منتقل کنید.

توجه داشته باشید که این وب‌سایت‌ها برای جلوگیری از جمع‌آوری تمام پاداش‌ها توسط یک نفر، محدودیت‌های زمانی تعیین می‌کنند. این محدودیت‌ها می‌توانند از پنج دقیقه تا ۲۴ ساعت متغیر باشند.

به این معنا که تا پایان این مدت نمی‌توانید دوباره ارز دیجیتال رایگان از طریق فعالیت در وب‌سایت دریافت کنید و باید مثلاً پس از ۲۴ ساعت دوباره به وب‌سایت مراجعه کرده و برای دریافت پاداش خود اقدام کنید.

شما می‌توانید با جستجوی عبارت “Bitcoin Faucet” در موتور جستجوی گوگل، سایت های فاست را پیدا کنید. لازم به ذکر است که برخی از این وب‌سایت‌ها جعلی بوده و هیچ پاداشی به شما نمی‌دهند. حتی در مواردی که پاداشی به ازای بازدید از سایت فاست دریافت می‌کنید، این پاداش‌ها آن‌قدر ناچیز هستند که ارزش وقت باارزش شما را ندارند و فقط وقت‌تان را هدر می‌دهند.

بهترین سایت های فاست بیت کوین

شما می‌توانید با جستجوی عباراتی مثل “Bitcoin Faucet” یا “Ethereum Faucet” در گوگل، وب‌سایت‌های فاست را پیدا کنید. وب‌سایت‌هایی مانند مون بیت کوین (Moon Bitcoin)، بیت کوین زبرا (Bitcoin Zebra)، بیت کوین ۷۷۷ (Bitcoin 777)، بیت کوینکر (Bitcoinker) و فری بیت کوین (Freebitcoin) از مشهورترین فاست‌های بیت‌کوین هستند.

در ادامه می‌خواهیم بهترین وب‌سایت‌های فاست ارزهای دیجیتال را معرفی کنیم. در این وب‌سایت‌ها می‌توانید با انجام وظایف مشخص، پاداش‌های مختلفی دریافت کنید.

سایت بونس بیت کوین  (Bonus Bitcoin)

بهترین سایت های فاست بیت کوین
بهترین سایت های فاست بیت کوین

این سایت فاست یکی از قدیمی‌ترین و بهترین فاست‌هایی است که همچنان فعال است و به کاربران اجازه می‌دهد هر پانزده دقیقه به طور متوسط ۲۴ ساتوشی دریافت کنند. با شرکت در نظرسنجی‌ها و بازی‌های ضرب سکه می‌توانید به عنوان پاداش ساتوشی کسب کنید. برداشت‌ها از این فاست به کیف پول «CoinPot» متصل است و برای برداشت حداقل باید ۱۰ هزار ساتوشی داشته باشید.

سایت فاست بیت کوین زبرا  (Bitcoin Zebra)

پس از ثبت‌نام در این فاست، بلافاصله ۲ ساتوشی پاداش دریافت می‌کنید. همان‌طور که در متن اشاره کردیم، با کلیک روی گزینه “Claim now” این دو ساتوشی به کیف پول شما واریز می‌شود.

برای تکرار این فرآیند باید ۵ دقیقه صبر کنید. همچنین توجه داشته باشید که هر بار برای دریافت ساتوشی جدید و تازه کردن صفحه (Refresh)، باید یک مسئله ساده ریاضی یا کپچا (Captcha) را حل کنید تا تأیید کنید که ربات نیستید.

سایت موب بیت کوین  (Moon Bitcoin)

این وب‌سایت یکی از اولین فاست‌های مرتبط با بیت‌کوین است که هنوز فعالیت می‌کند. تفاوت این وب‌سایت با سایر وب‌سایت‌های بیت‌کوین، در این است که به شما امکان مشخص کردن زمان پرداخت‌ها را می‌دهد. هر چه زمان پرداخت طولانی‌تر باشد، پاداش شما بیشتر خواهد بود و برعکس.

سودهای حاصل از این فاست‌ها در کل ممکن است چشمگیر نباشند، اما برای گذراندن وقت و کسب درآمد در زمان بیکاری مفیدند. به هر حال، به یاد داشته باشید که با هر بار مراجعه به فاست‌های بیت‌کوین، شما به جای کسب درآمد برای خودتان، در واقع به درآمدزایی برای این فاست‌ها کمک می‌کنید.

این نکته حائز اهمیت است که برخی از افراد سودجو با ایجاد وب‌سایت‌های جدید، سعی در خالی کردن کیف پول های بیت کوین شما را دارند.

مطلب پیشنهادی: سوشال تریدینگ چیست؟

بهترین سایت های فاست اتریوم

بهترین سایت های فاست اتریوم
بهترین سایت های فاست اتریوم

اتریوم فاست

ابتدا یکی از بهترین کیف پول های اتریوم را انتخاب کرده و حساب باز کنید و سپس با حل یک کپچا در وب‌سایت Ethereum-faucet.org، به‌عنوان پاداش، کوین اتریوم دریافت کنید. به‌علاوه، این وب‌سایت امکان شرکت در یک قرعه‌کشی را نیز با استفاده از کوین‌هایی که دریافت می‌کنید، فراهم می‌کند.

پی دبلیو  (PW)

وب‌سایت “pw” به شما پیشنهاد می‌دهد که از طریق شرکت در یک بازی، اتریوم رایگان بدست آورید. با این حال، توجه داشته باشید که اتریوم‌هایی که در این وب‌سایت کسب می‌کنید، باید در خود بازی معرفی شده توسط این وب‌سایت، مصرف شوند.

فایر فاست  (Fire Faucet)

این وب‌سایت راه‌حل‌های متنوعی برای به‌دست‌آوردن ارز دیجیتال رایگان ارائه می‌دهد، از جمله استخراج ارز توسط مرورگر و حل کردن کپچا.

داچی کاپر  (Dutchy CORP)

وب‌سایت Dutchy CORP نیز با استفاده از روش حل کردن کپچا، به کاربران خود ارز دیجیتال رایگان اهدا می‌کند.

بهترین سایت های فاست Bitcoin Cash

سایت فاست کریپتو  (Faucet Crypto)

این وب‌سایت به کاربرانش هر چهل دقیقه یکبار اجازه می‌دهد تا درخواست پاداش کنند. با مشاهده تبلیغات و کلیک بر روی لینک‌های تبلیغات، شما شایستگی لازم برای ارسال درخواست را خواهید داشت. پاداش به صورت بیت‌کوین کش پرداخت می‌شود.

سایت کونستانتینووا  (Konstantinova)

وب‌سایت Konstantinova پاداش کاربران را مستقیماً به کیف‌پول io واریز می‌کند. هر ۵۰ دقیقه یک بار می‌توانید درخواست بیت‌کوین کش خود را ارسال کنید.

وب سایت های فاست لایت کوین  (LTC)

وب سایت های فاست لایت کوین  (LTC)
وب سایت های فاست لایت کوین  (LTC)

سایت مون لایت کوین  (Moon Litecoin)

این وب‌سایت فاست، ارز دیجیتال لایت کوین را به عنوان پاداش برای افرادی که وظایف مشخص شده را انجام می‌دهند، در نظر گرفته است. از کیف‌پول Coinpot برای ذخیره ارزهای دیجیتالی که کاربران کسب می‌کنند، استفاده می‌شود. پس از رسیدن به حداقل مقدار مورد نیاز برای برداشت لایت کوین، می‌توانید ارز خود را برداشت کنید.

سایت فایر فاست  (Fire Faucet)

این وب‌سایت، علاوه بر بیت‌کوین و اتریوم، از لایت‌کوین نیز به عنوان پاداش برای انجام وظایف به کاربرانش استفاده می‌کند. برای دریافت این پاداش، باید وظایفی مانند کلیک بر روی لینک‌ها و تبلیغات را انجام دهید.

 

بهترین سایت های فاست ترون  (TRX)

بهترین سایت های فاست ترون  (TRX)
بهترین سایت های فاست ترون  (TRX)

اکس کولندر  (Xcolander)

سایت Xcolander.com از فاست‌هایی برخوردار است که به کاربران ارزهای معروفی مانند ترون را اهدا می‌کند.

کام  (Com)

وب‌سایت com ارز دیجیتال ترون را به کاربرانش به صورت قرعه‌کشی اهدا می‌کند. هر فردی که در این وب‌سایت بیشتری مشارکت داشته باشد، فرصت بیشتری برای دریافت ترون دارد.

فری ترون  (Free Tron)

با عضویت در وب‌سایت Free Tron و شرکت در بازی‌های ارائه شده، می‌توانید به‌صورت رایگان ۱۰ ترون دریافت کنید. در صورت برنده شدن، ممکن است پاداش شما تا ۳۰۰ ترون هم برسد.

فاست کریپتو  (Faucet Crypto)

وب‌سایت Faucet Crypto با انجام یک عملیات کپچا و شرکت در بازی‌های موجود، به هر کاربر خود هر ۲۰ ساعت یکبار، ترون به‌عنوان پاداش اهدا می‌کند.

آیا می‌توان از فاست‌ ارز دیجیتال برای کسب ثروت استفاده کرد؟

شنیدن ادعاهایی درباره سریع و آسان پولدار شدن از طریق فاست‌ها رایج است، اما برای داشتن دیدی دقیق‌تر و بررسی واقعیت‌ها، باید کمی واقع‌بین باشیم.

ابتدا، باید بگویم که درآمدزایی از این وب‌سایت‌ها بسیار کم است. برای این موضوع، نگاهی به اولین فاستی که توسط آندرسن ایجاد شد بیندازید.

در آن زمان، تنها ۵ بیت‌کوین به کاربران ارائه می‌شد. در حالی که در این روزها، اگر بشنوید که یک فاست ۵ بیت‌کوین به کاربرانش می‌دهد، قطعاً شگفت‌زده خواهید شدید؛ زیرا هر بیت‌کوین در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار دلار ارزش دارد، اما در آن زمان، در سال ۲۰۱۵، پنج بیت‌کوین ارزشی نداشتند.

اگر الان را با آن زمان مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که سایت فاست‌ اکنون حتی چند پنی هم به شما نمی‌دهند و در واقع مقادیر کمتری از ساتوشی برای شما به صورت رایگان در دسترس نیست؛ زیرا زمان و اینترنت خود را برای آن‌ها صرف می‌کنید. بنابراین، می‌توان گفت که هیچ راهی برای کسب بیت‌کوین رایگان وجود ندارد.

در واقع، آنچه که امروزه به عنوان فاست‌ها شناخته می‌شود، به جز یک نوع کلاهبرداری نیست. حتی اگر وب‌سایت‌ها به شما وعده استخراج بیت‌کوین یا سایر ارزها را دادند، باید بدانید که هیچ چیز به جز یک نوع کلاهبرداری و وعده‌های بی‌معنی نخواهد بود.

عضویت و فعالیت در این وب‌سایت‌ها برای مالکان فاست‌ها درآمد بسیار زیادی را به دنبال دارد، در حالی که تنها مقادیر بسیار کمی از ساتوشی به شما پرداخت می‌شود؛ بنابراین، پاسخ به سؤالی که آیا می‌توان از طریق فاست‌ها ثروتمند شد، قطعاً منفی است.

کلام آخر

فاست‌های ارز دیجیتال اساساً وب‌سایت‌هایی هستند که به ادعای خود، به صورت دوره‌ای، معمولاً هر چند ثانیه یا چند دقیقه یکبار، به شما اجازه می‌دهند تا مقداری ارز دیجیتال دریافت کنید. اما حداقل مقدار برداشت از این وب‌سایت‌ها بسیار بالا بوده و مقدار ارز دیجیتال دریافتی بسیار اندک است؛ به همین دلیل، در بیشتر موارد نمی‌توانید از این وب‌سایت‌ها بهره‌ای بردارید و در واقع، وب‌سایت‌های فاست با دریافت بازدیدهای فراوان، سود واقعی را کسب می‌کنند.

فاست‌های ارز دیجیتال عمدتاً از نوع سیستم‌های پاداشی هستند که پاداش آن‌ها به صورت کوچکی از ارزهای دیجیتال به بازدیدکنندگان اعطا می‌شود. این پاداش‌ها در بازه‌های زمانی خاصی برای کاربران فراهم می‌شوند؛ به عبارت دیگر، امکان برداشت فوری برای کاربران را فراهم نمی‌کنند.

این پاداش‌ها به‌منظور جلب بازدیدکنندگان به وب‌سایت‌های فاست اختصاص داده می‌شوند و معمولاً این وب‌سایت‌ها حاوی تبلیغات بسیاری هم هستند. شرکت‌های تبلیغاتی برای نمایش این تبلیغات، مبالغی را به صاحبان این وب‌سایت‌ها پرداخت می‌کنند.

هزینه‌های این تبلیغات بر اساس تعداد هر ۱۰۰۰ بازدید (CPM) محاسبه می‌شود؛ به این معنا که اگر این وب‌سایت‌ها بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشند و این بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در وب‌سایت بگذرانند، صاحب ‌سایت مبلغ بیشتری از طریق نمایش این آگهی‌ها کسب خواهد کرد.

این پاداش‌ها باعث جلب بازدیدکنندگانی می‌شود که به دنبال کسب جوایز خود دوباره به وب‌سایت بازگردند و معمولاً زمان بیشتری را در وب‌سایت صرف می‌کنند. به‌طور کلی، مراجعات مکرر بازدیدکنندگان به وب‌سایت باعث می‌شود که آگهی‌دهندگان مبالغ بیشتری را به صاحب ‌سایت پرداخت کنند.

اینجا می تونی سوالاتت رو بپرسی یا نظرت رو با ما در میون بگذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *