طرز تهیه کوکی ماچا | کوکی رژیمی خوش طعم و متفاوت

طرز تهیه کوکی ماچا | کوکی رژیمی خوش طعم و متفاوت

پربازدیدترین این هفته:

هشدار مسئولیت سرمایه گذاری
دیگران در حال خواندن این صفحات هستند:

اشتراک گذاری این مطلب:

فهرست مطالب:

با موضوع “طرز تهیه کوکی ماچا | کوکی رژیمی خوش طعم و متفاوت” همراه شما هستیم.
به نام خدا، دوستان و همراهان همیشگی مدیر منتور سلام، امیدوارم حال دلتون عالی باشه. در بخش آموزش طرز تهیه انواع شیرینی آشپزخانه مدیر منتور با ” کوکی ماچا” در خدمتتونم.

طرز تهیه کوکی ماچا

یک کوکی متفاوت و خوش طعم که سرشار از خاصیت ماچا است. ماچا نوعی چای سبز است که خواصی ده برابر چای سبز معمولی داره،  طعم و رنگش هم غلیظ تره. اگر شما هم علاقمندید این کوکی خوشمزه و پرخاصیت رو درست کنید، دعوت می کنیم در ادامه با زرین بانو همراه باشید.

مواد لازم کوکی ماچا

آرد قنادی 1 پیمانه
پودر ماچا 1/5 قاشق غذاخوری
پودر قند نصف پیمانه
کره نرم شده نصف پیمانه
نمک 1/8 قاشق چای خوری
شکلات تلخ یا سفید کمی برای تزیین

طرز تهیه کوکی ماچا

مرحله اول :

برای درست کردن این کوکی خوشمزه ابتدا کره ی نرم و پودر قند رو داخل ظرفی می ریزیم و ابتدا با لیسک و بعد با همزن برقی 2-3 دقیقه می زنیم تا کرم رنگ و پوک بشه. در ادامه آرد، نمک و پودر ماچا رو با هم مخلوط و در چند مرحله به مواد اضافه می کنیم و با همزن برقی می زنیم تا خمیر جمع بشه.

مرحله دوم :

خمیرو داخل کیسه فریزر می ریزیم و با دست کف نایلون پهن می کنیم و به مدت نیم ساعت داخل یخچال استراحت می دیم.

مرحله سوم :

بعد از استراحت،  خمیر رو خارج می کنیم و با وردنه باز می کنیم و با کاتر دلخواه قالب می زنیم.کف سینی فر کاغذ نسوز پهن می کنیم و کوکی ها رو با کمی فاصله داخل سینی می چینیم. سینی کوکی ها رو به مدت 10 دقیقه دیگه داخل یخچال می زاریم. در این فاصله فر رو هم با دمای  160 درجه روشن می کنیم تا داغ بشه.

نکته : می تونید کوکی ها رو بدون قالب هم درست کنید . داخل دستتون گرد و بعد کمی پهنش کنید. همچنین روی کوکی ها از انواع مغزیجات مثل پسته خرد شده هم می تونید استفاده کنید.

مرحله چهارم :

کوکی ها رو در فر از قبل گرم شده با دمای  160 درجه به مدت 10-12 دقیقه قرار می دیم تا بپزند. بعد از پخت از فر خارج می کنیم و کنار می زاریم تا کاملا خنک شوند.

مرحله پنجم :

مقداری شکلات خرد شده رو داخل کاسه ای می ریزیم و روی بخار کتری می زاریم تا به روش بنماری ذوب بشه. وقتی ذوب شد، یک قاشق چای خوری روغن مایع اضافه می کنیم تا روان تر بشه.

مرحله ششم :

صبر می کنیم تا شکلات از گرما بیوفته و بعد داخل قیف یک بار مصرف می ریزیم و روی کوکی ها به هر شکل که دوست داشتیم می ریزیم. حتی می تونید یک طرف کوکی ها رو داخل شکلات بزنید. از دو رنگ شکلات هم می تونید استفاده کنید.به همین راحتی کوکی ماچا خوشمره ما آماده میشه.

نوش جونتون

زمان آماده سازی : 35 دقیقه

زمان پخت : 10-12 دقیقه

زمان استراحت : 40 دقیقه

کوکی ماچا رو می تونید به عنوان یک میان وعده خوشمزه میل کنید. امیدوارم درست کنید و در کنار خانواده و عزیزان از خوردنش کلی لذت ببرید.

لحظاتتون به کام

حق یارتون

اینجا می تونی سوالاتت رو بپرسی یا نظرت رو با ما در میون بگذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *