این بانک ها بیشترین سود سپرده را می دهند/ جدول سود 100 میلیون

این بانک ها بیشترین سود سپرده را می دهند/ جدول سود 100 میلیون

پربازدیدترین این هفته:

هشدار مسئولیت سرمایه گذاری
دیگران در حال خواندن این صفحات هستند:

اشتراک گذاری این مطلب:

فهرست مطالب:

در این پست به موضوع این بانک ها بیشترین سود سپرده را می دهند/ جدول سود 100 میلیون در خدمت شما هستیم.

بهمن ماه سال گذشته بود که بانک مرکزی در بخشنامه‌ای مصوبه شورای پول و اعتبار درباره اصلاح نرخ سود سپرده و تسهیلات را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. به این ترتیب حداکثر نرخ سود بانکی به 22.5 درصد برای سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت با سررسید سه ساله افزایش یافت.

حداکثر نرخ سود بانکی در سال ۱۴۰۲ هم ۲۲.۵ درصد باقی ماند؛ هرچند مقرر شد بانک‌ها برای تامین سرمایه در گردش طرح‌های با بازدهی، با انتشار اوراق سپرده گواهی خاص، سودهای ۳۰ درصدی هم ارائه دهند.…

سال ۱۴۰۱ بود که بانک مرکزی سقف نرخ سود سپرده بانکی را ۲۲.۵ درصد و سود تسهیلات را حداکثر ۲۳ درصد اعلام کرد و نرخ‌های بالاتر از آن تخلف اعلام شد. همچنین همان زمان مسئولان اقتصادی و بانکی کشور تاکید کردند که تصمیمی برای تغییر در نرخ سود بانکی ندارند.

طبق آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار، به انواع سپرده‌های کوتاه و بلندمدت از پنج درصد تا ۲۲.۵ درصد سود تعلق می‌گیرد. سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی، سپرده‌هایی هستند که به‌صورت ماه‌شمار بوده و واریز و برداشت از آن محدودیتی از نظر زمانی ندارند. نرخ سود سپرده کوتاه‌مدت سه ماهه هم ۱۲ درصد و سود سپرده‌های کوتاه‌مدت شش ماهه ۱۷ درصد است.

به سپرده‌های بلندمدت یکساله مردم نیز ۲۰.۵ درصد سود تعلق می‌گیرد که البته طبق همین مصوبه نباید هیچ برداشتی از آن صورت بگیرد. نرخ سود سپرده بلندمدت دوساله ۲۱.۵ درصد است و به سپرده‌های بلندمدت سه‌ساله هم سود ۲۲.۵ درصدی تعلق خواهد گرفت.

سود بانکی سال ۱۴۰۳ به عنوان مبلغی است که بانک به مشتریان خود پرداخت می کند بر اساس میزان سپرده های ایجاد شده توسط آنهاست. معمولاً به صورت سالانه یا ماهانه محاسبه می شود و می تواند بر اساس نوع حساب (مانند حساب جاری، سپرده مشترک، سپرده طولانی مدت و غیره) و میزان سرمایه نقدی در حساب تغییر کند.

نام بانک سود ۱ ساله سود ۲ ساله سود ۳ ساله حداقل موجودی (تومان)
آینده ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
اقتصادنوین ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
ایران‌زمین ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
پارسیان ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
پاسارگاد ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
تجارت ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
توسعه‌تعاون ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
توسعه‌صادرات ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
خاورمیانه ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
دی ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
رفاه کارگران ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
سامان ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
سپه ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
سرمایه ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
سینا ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
شهر ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
صادرات ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
صنعت و معدن ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
کارآفرین ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
کشاورزی ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
گردشگری ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
مسکن ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
ملت ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
ملی ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
پست‌بانک ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
موسسه ملل ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰
موسسه نور ۲۰.۵% ۲۱.۵% ۲۲.۵% ۱.۰۰۰.۰۰۰

در ایران وضع نقدینگی تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. این عوامل شامل نرخ سود قرضی تعیین شده توسط بانک مرکزی، شرایط اقتصادی، عرضه و تقاضا برای وام ها و سپرده ها، نرخ تورم و سیاست های مالیاتی می شود. همچنین، بانک ها می توانند بر اساس رقابت در بازار، سیاست های خاص خود را در تعیین نرخ اعمال کنند.

معمولاً در ایران، سود بانکی برای سپرده ها بیشتر از نرخ تورم است تا به مشتریان تحریک بدهد تا پول خود را در بانک قرار دهند. همچنین، برای وام ها نیز نرخ معمولاً بالاتر از سود سپرده ها است تا بانک ها درآمد قابل قبولی را بدست آورند.

مهم است بدانید که نرخ در ایران ممکن است در طول زمان تغییر کند و برای اطلاعات دقیق درباره نرخ سود ، بهتر است با بانک خود مکاتبه کنید.

با این حال، تورم‌های بالا در اقتصاد کشور باعث شده است که مردم تمایلی به سپرده‌گذاری در شبکه بانکی با این نرخ‌ها نداشته باشند، از همین روی، بانک‌ها با ترفندهای مختلف از جمله تعیین حداقل مبلغ سپرده، سعی می‌کنند که سود سپرده بیشتری به مشتریان خود پرداخت کنند.

بر اساس آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ رسمی سود بانکی افزایش یافت. این تصمیم بر افزایش، در شامگاه دهم بهمن ماه ۱۴۰۱ رسانه‌ای و به بانک‌ها ابلاغ شد. اعداد جدید اعلامی به شرح زیر است:

سپرده کوتاه‌مدت عادی (کارت‌های بانکی): 5 درصد

سپرده کوتاه مدت ویژه سه‌ماهه: ۱۲ درصد [بانک‌ها معمولا ارائه نمی‌دهند

سپرده کوتاه‌مدت ویژه شش‌ماهه: 17 درصد [بانک‌ها معمولا ارائه نمی‌دهند

سپرده بلندمدت با سررسید یک‌سال: 20/5 درصد

سپرده بلندمدت با سررسید ۲ سال: 21/5 درصد

سپرده بلندمدت با سررسید ۳ سال: 22/5 درصد

نکته: با توجه به میزان سختگیری بانک مرکزی یا وزارت اقتصاد، گاهی بانک‌ها با استفاده از ترکیب طرح‌هایی خاص، با هدف جذب مشتری و سرمایه بیشتر، نرخ سودها را افزایش می‌دهند. این قانون پس از ابلاغ به بانک‌ها، بر اساس تدابیر هر بانک به صورت طرح‌های مختلف به شعب ابلاغ خواهد شد که به صورت طبیعی یک تا دو هفته زمان می‌برد.

در حال حاضر اغلب بانک‌ها حساب سپرده یک‌ساله دارند و تفاوت چندانی در جزئیات و آیتم‌های این سپرده‌ها نیست و امکان واریز وجه هم وجود ندارد. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، جدول سود سپرده‌های بلندمدت ما مدام به‌روزرسانی می‌شود.

اینجا می تونی سوالاتت رو بپرسی یا نظرت رو با ما در میون بگذاری:

11 پاسخ

  1. تا زمانی که سود و بهره بانکی در کشور رایج و روز بروز بر سود بانکی اضافه می‌شود،  تورم افسارگسیخته اقتصاد کشور را بشدت آزار میدهد پس تنها ره رهایی از تورم افسارگسیخته  ، به صفر رساندن سود و بهره بانکی است،  چون در این زمان پولی از بانک‌ها خارج نمی‌شود، فقط از این بانک به آن بانک واریز می‌گردد،  و رباخوران بطور تصنعی عنوان می‌کنند که پولها از بانک ها دارد خارج می‌شود  ، و این یک اشتباه محض است و همین دلیل غیر موجهی برای بالا بردن نزول بانکی ست، معمولا کشورهایی که تورم پولی ندارند کشورهایی هستند که سود و بهره بانکی در حدود صفر است ، ولی در ایران اینطور نیست  سوره مبارکه بقره آیه 275. الذین یاکلون الربا لا یقومون الا کما یقوم الذی یتخبطه الشیطان من المس ذلک بانهم قالوا انما البیع مثل الربا واحل الله البیع وحرم الربا فمن جاءه موعظة من ربه فانتهی فله ما سلف وامره الی الله ومن عاد فاولئک اصحاب النار هم فیها خالدون کسانی که ربا می‌خورند، (در قیامت) برنمی‌خیزند مگر مانند کسی که بر اثر تماسّ شیطان، دیوانه شده (و نمی‌تواند تعادل خود را حفظ کند؛ گاهی زمین می‌خورد، گاهی بپا می‌خیزد). این، به خاطر آن است که گفتند: «داد و ستد هم مانند ربا است (و تفاوتی میان آن دو نیست.)» در حالی که خدا بیع را حلال کرده، و ربا را حرام! (زیرا فرق میان این دو، بسیار است.) و اگر کسی اندرز الهی به او رسد، و (از رباخواری) خودداری کند، سودهایی که در سابق [= قبل از نزول حکم تحریم‌] به دست آورده، مال اوست؛ (و این حکم، گذشته را شامل نمی‌گردد؛) و کار او به خدا واگذار می‌شود؛ (و گذشته او را خواهد بخشید.) امّا کسانی که بازگردند (و بار دیگر مرتکب این گناه شوند)، اهل آتشند؛ و همیشه در آن می‌مانند.

    1. سلام . شما کاملاً در اشتباه هستید وقتی که هنوز نمی‌دانید سرمایه‌گذاری در بانکها توسط مردم فقط بخاطر دریافت سود با فعالیت بانکها بوسیله بکارگیری سرمایه در انواع پروژه‌های مختلف تجاری و صنعتی و… است وگرنه مردم برای حساب قزض الحسنه که انتظار سود ندارند و اگر برای حساب سرمایه‌گذاری هم با استدلال شما سود نگیرند سرمایه های بسیار کلان از بانکها به بازارهای دیگر کوچ می کنند و مقدمات ورشکستگی آنها فراهم خواهد شد.
      پس نظریه غیر منطقی و کارشناسی نشده و شاز و غیر قابل اجرا ندهید و منتشر هم نکنید چرا که پشتوانه علمی و مذهبی ندارد.
      ربا به دریافت سود غیر واقعی می گویند نه واقعی.
      همین که بانکها از سرمایه مردم در فعالیتها به سود کلان می رسند اما فقط ۱ تا ۲ درصد در ماه با چندین قرارداد زوری پرداخت می کنند کاملا ربا و کلاهبرداری است و فریب مردم.
      حق مردم سرمایه‌گذار در این وضعیت گرانی و بی ارزش شدن روزافزون پول کشور این نیست که از سرمایه‌گذاری در بانکها چندر غاز سود بگیرند و آنگاه که موقع برگشت اصل سرمایه برسد به اندازه پشکل و مدفوع هم ارزش ندارد!!!
      بانکها باید همچون شرکتهای سرمایه‌گذاری اصیل و مردمی به پرداخت حق مردم سرمایه‌گذار پایبند باشند و بر پایه تورم به پرداخت سودها اقدام کنند و فقط به فکر جیب خود نباشند که چنین اختاپوسی بزرگ و بزرگتر شوند و نشود کنترل نمود.
      گرچه راه درآمد دولت نیز از همین ترفندهای بانکی تامین می‌شود.
      خدا آخر و عاقبت همه ما و بندگانش را ختم بخیر کند.

  2. همش کاملا مثل همه و در دنیای واقعی بانکی واقعا انجام نمیشه و تبلیغاتی هست و الکی

  3. سلام بدون شک برای کاهش تورم افزایش سود بانک به میزان برابر با تورم سالانه باید باشد در غیر این صورت متاسفانه پول تمایل به خرید سکه و دلار و مسکن میل می‌کند.واین الف بای اقتصاد است.

  4. سلام
    من بانکی هستم
    ولی گذاشتن پول نزد بانک کاملا اشتباه هست
    وضرر کامل
    هرموقع سود پول معادل یاحدود توروم بود
    مشکل نداره

  5. باتوجه به گرانتر شدن اجناس و ثابت ماندن سود سپرده اکثر بازاریان که اضافه برمازاد در سپرده داشتند کلا حساب خود را برداشت میکنند یا طلا یا دلار میخرند …همه جهت جلو گیری از ارزش پول خود برید بخرید طلا ودلار ..‌

  6. هرچند سرمایه گذاری در بانکها با قراردادهای منعقد شده از نظر فقهی و شرعی، مشکلی نداره…اما یکی از عوامل اصلی تورم در جامعه همین پولهایی است که در بانک ها گذاشته می شود و بانک ها را گردن کلفت تر می کند…اصولاً گذاشتن پول در بانک برای گرفتن سود،اشتباهی بزرگ است…ولی اگر کسی راهی برای در آمد زایی نداشته باشه،چاره نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *