کاسبان بخوانند؛ خبر جدید از مالیات

کاسبان بخوانند؛ خبر جدید از مالیات

پربازدیدترین این هفته:

هشدار مسئولیت سرمایه گذاری
دیگران در حال خواندن این صفحات هستند:

اشتراک گذاری این مطلب:

فهرست مطالب:

در این پست به موضوع کاسبان بخوانند؛ خبر جدید از مالیات خواهیم پرداخت.

در کمتر از یک دقیقه مودیان مالیاتی صورت‌حساب الکترونیکی صادر می کنند.

براساس این گزارش هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه با اجرای قانون سامانه مودیان مالیاتی مالیات ستانی هوشمند می شود افزود: با اجرای این طرح ارتباط ممیزان مالیاتی بطور کامل قطع خواهد شد.

وی افزود: در حوزه ارزش افزوده تاکنون بیش از ۱میلیارد صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان صادر شده است اما صاحبان بعضی مشاغل به این سامانه متصل نشده اند امیدواریم مهلت زمستان که پایان اسفندماه است کمک کند سال ۱۴۰۳ با تکمیل سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی همراه باشد.

در تلاش هستیم تکالیف مالیاتی مودیان در ساده‌ترین، راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین شکل با آرامش و همدلی که به نفع خود آنها هم هست، انجام شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: اکنون مودیان مالیاتی با یک دستگاه کارت‌خوان اندرویدی در کمتر از یک دقیقه می‌توانند صورت‌حساب الکترونیکی ارسال کنند.

این مطالب رو به هیچ عنوان از دست نده:

به گفته سبحانیان، تنها دغدغه فعالان اقتصادی باید کسب‌وکار خودشان باشد و ما در نظام مالیاتی تلاش حداکثری داریم تکالیف آنان به بهترین شکل ممکن و از طریق توسعه خدمات الکترونیکی تسهیل شود.

او تاکید کرد: رویکردهای مالیاتی باید برای فعالان اقتصادی پیش‌بینی‌پذیر باشد. اکنون قبل از اینکه بخشنامه و آیین‌نامه‌ای تدوین شود از طریق سامانه در اختیار ذی‌نفعان قرار می‌گیرد.

با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی بیش از ۳میلیون مودی مالیاتی که پیشتر از مالیات دادن فراری بودند به نظام مالیاتی ستانی اضافه شدند.

گفتنی است مودیانی که فروش آنها تا پایان پاییز سال ۱۴۰۲ به ۱۸۰ میلیارد ریال (۱۸ میلیارد تومان) رسیده، باید از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۳ در سامانه مودیان مالیاتی، صورتحساب الکترونیکی نوع ۱ و یا ۲ صادر کنند.

پیش از این از ابتدای دی ماه سال گذشته همه اشخاص حقوقی به این سامانه فراخوان شده بودن

اینجا می تونی سوالاتت رو بپرسی یا نظرت رو با ما در میون بگذاری:

8 پاسخ

  1. با سلام
    آیا کسی از دوستان میداند فاکتور نوع سوم که همین برگه کارتخوان میباشد چگونه برای اداره دارایی قابل ارایه یا وصول توسط مودی می‌باشد. باتشکر

  2. تو ی این تورم سنگین مگه کاسبها سود هم می‌کنند. هر چیزی که می‌فروشیم میریم گرونتر می‌خریم میزاریم سرجاش . شما تورم که پدر کاسبها رو در آورده را اول درست کن تا در آمد کاسب مشخص باشه و آرامش داشته باشه بعد مالیات مالیات کن .

  3. وقتی مالیات میگیرن و خرج مملکت نمکنید اینجا زود داره مالیات بدیم تمام مملکت داغون شده چه جاده چه ری ساختها مالیات بدن بده جیب آقا زاده ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *